Především pravicoví poslanci včera odmítli snahu vlády včlenit své představy o revitalizaci podniků také do zákona o úpadku, kterým se mělo zrychlit konkursní řízení a vytvořit tlak na lepší uspokojování nároků věřitelů. Poslanecká sněmovna proto vrátila vládní návrh novely zákona o konkursu a vyrovnání k přepracování.
Poslanec US Pavel Němec prohlásil, že stát, byť prostřednictvím specializované agentury, respektive podniky zařazené do programu revitalizace nemohou být při konkursech zvýhodněny oproti ostatním firmám. Standardní metodou ozdravení podle něj musí zůstat transparentní prodej podniků, jejich částí nebo jednotlivých věcí, a nikoli revitalizace. Udržování podniků v chodu za každou cenu navíc ved
e ke snižování hodnoty konkursní podstaty a k pozdějším problémům při uspokojování věřitelů. Na současné problémy prý lépe reaguje poslanecký návrh novely Evy Dundáčkové (ODS), o němž se přes pochybnosti části levice bude hlasovat příští týden. Němec vládu vyzval, aby prostřednictvím poslanců ČSSD podala k této předloze své pozměňovací návrhy.Vláda v novele reagovala na hospodářské a právní problémy a snažila se zajistit také uspokojování širšího okruhu věřitelů. Předloha obsahovala ustanovení, na jehož základě by soud byl povinen prohlásit konkurs do deseti pracovních dnů, pokud by o něj požádal sám dlužník.
Ministr spravedlnosti Otakar Motejl podotkl, že kabinet připravuje i zcela novou úpravu úpadkového práva. Legislativní plán hovoří o roce 2001. V minulosti výrazné zpřísnění zákona o konkursu a vyrovnání požadovala pravice, zatímco levicové strany dávaly přednost podpůrným státním programům v obavě, že úpadky nabudou řetězovitého charakteru a podstatně zvýší nezaměstnanost.
Zdroj: HN z 3. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					