Češi začínají věřit rychlým online platbám

02.08.2011 | , Pay U
Tiskovka - NEPOUŽÍVAT


2.8.2011 Počet transakcí přes platební bránu PayU za první pololetí 2011 vzrostl oproti druhému pololetí loňského roku o 123 %. Objem plateb je ve stejném srovnání také více než dvakrát vyšší. Počet internetových obchodů provozujících platební bránu PayU se oproti loňsku znásobil více než čtyřikrát. Vyplývá to ze statistik provozovatele platební brány za první pololetí roku 2011.

Češi se také podle údajů PayU postupně přiklánějí k rychlým online platbám. Nejpoužívanější metodou platební brány byl totiž rychlý online převod, kterým za zboží platilo v průměru 36 % nakupujících. Druhou nejvíce oblíbenou metodou byla platební karta s 34 % uživatelů. Dohromady tak rychlé online platby využilo 70 % všech nakupujících. „Svědčí to mimo jiné o tom, že se nakupující na internetu přestávají bát platit za zboží předem. Pokud jim internetový obchodník online platby nabídne, rádi je využijí, protože je to velmi jednoduchý, rychlý a také bezpečný způsob placení za zboží,“ komentuje údaje manažer platební brány PayU Gabriel Kalapoš.

Mezi rychlými online platbami byly nejvíce užívanou metodou mPeníze od mBank, kterými zaplatilo 46 % nakupujících, následované rychlým tlačítkem Mojeplatba od Komerční banky. Platební brána PayU integruje celkem deset různých způsobů placení. Mezi nimi je šest rychlých online převodů bank, platby kartami Visa a MasterCard a další způsoby.

Platební brány, jakou je například PayU, představují jeden z moderních způsobů placení na internetu. Fungují jako agregátory platebních metod a umožňují platbu za zboží předem, zejména prostřednictvím platební karty nebo tzv. rychlých online převodů.

„Ve vyspělejších evropských zemích představují rychlé online platby naprostý standard a drtivě tam poráží u nás stále ještě převládající dobírku či další hotovostní platby. Údaje z letošního roku však naznačují postupnou změnu tohoto trendu,“ doplňuje Gabriel Kalapoš z PayU.

Rychlé online převody nabízejí banky jako doplněk k internetovému bankovnictví a mají podobu platebních tlačítek, které zákazníci e-shopů využívají pro nákupy na internetu. Po kliknutí na tlačítko jsou nakupující jednoduše přesměrováni do svého internetového bankovnictví, kde mají již od banky vše potřebné vyplněno. Nakupující se tak nemůže splést a zadat nesprávné údaje. Na rozdíl od klasických bankovních převodů má e-shop peníze od zákazníka na účtu ihned a zboží může okamžitě expedovat. Platit prostřednictvím PayU umožňuje mimo jiné nákupní platforma Aukro a několik set dalších e-shopů v ČR.

Autor článku

Tiskovka

Články ze sekce: Tiskovka - NEPOUŽÍVAT