Letní slevy ve sportovních řetězcích vrcholí, zlevnila hlavně obuv a sportovní oblečení

10.08.2011 | , Česká distribuční
Tiskovka - NEPOUŽÍVAT


9.8.2011 Léto je obdobím významných slev u velkých sportovních řetězců. Průměrná nabízená sleva veškerého letního zboží v letácích činí 35 procent, slevy se pohybují od 11 do 75 procent. Nejvíce zlevněných položek spadá do kategorie obuv a sportovní oblečení, následují potřeby pro koupání, a dále cyklistické potřeby. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která se zaměřila na letákové slevové akce všech čtyř velkých sportovních řetězců působících v Česku (Hervis, Gigasport, Sportisimo a Intersport).

Analýza ukázala, že konkrétní částka ušetřená díky letákům se pohybuje od 20 Kč za příborovou sadu určenou pro táboření až po 9 200 Kč, o které klesla cena jednoho z jízdních kol vyšší třídy. Největší průměrné procentní slevy se v letácích sportovních řetězců dočkala obuv (sleva 40 procent) a plážové oblečení (sleva 38 procent). Zajímavé je, že sportovní řetězce se nejvíce zaměřují na ženy. Zboží určené výhradně pro ně tvoří 18 procent ze všech položek ve slevových letácích.

„Z naší analýzy dále například vyplynulo, že pokud by chtěl cyklista zakoupit plnou cyklovýbavu vyšší třídy a obešel by se slevovými letáky více sportovních řetězců, může ušetřit téměř 15 tisíc korun,“ komentuje výsledky analýzy Michala Malčikovová z České distribuční. „Set zahrnující kolo vyšší kategorie, helmu, dres, rukavice, světla, pumpičku, láhev a cyklonavigaci vyšel před slevou na 43 192 Kč, po slevě pak na 28 917 Kč,“ pokračovala Michala Malčikovová. Jako další konkrétní příklad Česká distribuční uvádí turistické vybavení zahrnující stan, spací pytel, karimatku, kvalitní batoh, teleskopické hole, outdoorovou obuv a čelovou svítilnu. Před slevou by za tuto kombinaci zboží turista zaplatil 14 085 Kč, pokud ale vybere nejvýhodnější slevy v různých sportovních řetězcích, zaplatí dohromady pouze 7 458 Kč a ušetří přes 6,5 tisíce korun.

V rámci zlevněných výrobků je ovšem možné se plně vybavit i na dovolenou k moři. Například u plavek činí průměrná sleva 30 procent a úspora u nich sahá od 100 do 500 Kč. U triček pak se pak sleva pohybuje kolem 34 procent a ušetřit se na nich dá od 70 do 700 Kč. Umístit si na schránku upozornění, že nechcete vhazovat žádné slevové letáky, se tak nemusí vyplatit. Co se týče konkrétních značek zboží, nejvíce slev poskytují sportovní řetězce na zboží značky adidas (10 procent ze všech položek v akci), následují značky X-fact (7 procent), Nike (6 procent) a Kilimanjaro (6 procent).

Analýzu slev sportovního zboží provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v Česku. Zdrojem informací byly letní letáky sportovních řetězců platné v období od června do srpna 2011.

Články ze sekce: Tiskovka - NEPOUŽÍVAT



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.