V současné době je sice 70% všech účastníků penzijního připojištění starších 45 let, ale podle expertů ČSOB situace vyžaduje, aby lidé začali na penzi spořit o desetiletí dříve. Aby si Čech s dnešním průměrným platem udržel v důchodu svoji dosavadní životní úroveň alespoň z 85 procent, musí začít spořit již od 30 let měsíčně přinejmenším 1.500 Kč. Proto se Skupina ČSOB rozhodla nabídnout svým klientům dva penzijní fondy s odlišnou investiční strategií sledující odlišný časový horizont: ČSOB Penzijní fond Stabilita a ČSOB Penzijní fond Progres.
ČSOB přizpůsobila jeden ze dvou svých penzijních fondů, ČSOB Penzijní fond Progres, očekávanému zájmu lidí v produktivním věku, kteří se dosud o penzijní připojištění nezajímali. "Demografický vývoj a výkon ekonomiky odrážející se ve státním rozpočtu, ale i srovnání s Evropou nás posouvá ke stále větší vlastní odpovědnosti za finanční zabezpečení v důchodovém věku. Je jasné, že tento trend se bude do budoucna prohlubovat," vysvětluje současný stav systému důchodového zabezpečení Petr Beneš, který je zodpovědný za řízení obou penzijních fondů.
Nabídka ČSOB Penzijního fondu Progres odpovídá požadavkům dnešního moderního člověka v produktivním věku, jenž může dlouhodobě spořit. Význam výnosů, které účastník penzijního připojištění získává ze svých vkladů, výrazně roste s dobou, po kterou je připojištěn. "Po 15 letech spoření se kumulativní výnos z vložených prostředků stává rozhodující složkou z celkové částky na individuálním účtu klienta. I z tohoto pohledu se vyplatí začít spořit na důchod co nejdříve," dodává Petr Beneš. ČSOB Penzijní fond Progres umožňuje svým klientům získat dlouhodobě vyšší výnos především díky dynamické investiční strategii založené na vyšším podílu akcií.
Naopak ČSOB Penzijní fond Stabilita je určen klientům starším 45 let, kteří své peníze budou potřebovat dříve. Konzervativnější investiční strategie a silné zázemí fondu jim garantují stabilní roční výnosy.
Zdroj: tisková zpráva ČSOB



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
