Dle statistik Rentia, která se specializuje na finanční poradenství v oblasti zabezpečení na penzi, si v loňském roce lidé spořili na důchod průměrně 770 Kč měsíčně. V prvním kvartále letošního roku činila průměrná měsíční úložka celkem 880 Kč. Tedy o 14 % více. Podle expertů je zvýšení ukládané sumy důsledkem zásadních změn souvisejících s důchodovou reformou, která začne platit od ledna 2013.
„Ačkoliv začne nová penzijní reforma platit až v příštím roce, proběhly již na konci loňského roku a v prvním kvartále letošního roku zásadní změny. Kromě přestupů mezi penzijními fondy došlo rovněž k významným úpravám penzijního připojištění a zavedení druhého pilíře, tedy důchodového spoření. Obě změny vstupují v platnost od ledna 2013,“ uvedl Kamil Durčák, produktový manažer Rentia, divize AWD ČR. „Lidé si v souvislosti s těmito úpravami stále více uvědomují nutnost zabezpečení na penzi a měsíční úložku proto postupně navyšují,“ dodal Durčák.
V rámci plánované důchodové reformy se od ledna příštího roku změní výše státního příspěvku. V současné době lze na příspěvek státu dosáhnout již při měsíční úložce ve výši 100 Kč. Nově jej získají pouze ti, kteří budou spořit alespoň 300 Kč měsíčně. V případě, že budou však lidé odkládat 1000 Kč měsíčně, navýší se jejich státní příspěvek až na 230 Kč, oproti stávajícím 150 Kč.
„Lze očekávat, že průměrná výše měsíční úložky na penzijní připojištění v příštím roce ještě poroste. Důvodem bude snaha lidí získat co nejvyšší státní příspěvek,“ uvedl Jan Macek, specialista oddělení produktového managementu Rentia, divize AWD ČR. „Zároveň stoupla také poptávka po dalších investičních produktech, zvláště mezi mladšími lidmi. Odmítají spoléhat na pomoc státu a aktivně hledají cesty, které jim umožní zajistit klidnou penzi,“ dodal Macek.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
