Český Mobil sází především na nižší ceny a aktivaci zdarma

10.01.2000 | ,
MAKRODATA A EU


Mobilní trh se rozrostl o další společnost

Mobilní trh se rozrostl o další společnost. Český Mobil potěší možné zákazník y přede vším nulovým aktivačním poplatkem. Na trh mobilní telekomunikace vstoupil v sobotu třetí hráč společnost Český Mobil (ČM), který zahájil provoz své sítě s předvolbou 0608. Hned na začátku svého počátečního rozjezdu připravila společnost pro možné klienty jeden cenový bonbonek. Aktivaci čísla mobilního telefonu bude poskytovat zdarma. "Je to jeden ze základních rozdílů mezi námi a konkurenc

í," říká k novému přístupu mobilního operátora Michal Kačena, tiskový mluvčí Českého Mobilu. Klient bude muset u aktivace poskytnout zálohu tisíc korun. Tu však může podle Kačeny protelefonovat nebo v případě dobré platební morálky je mu tato částka vrácena.

U konkurenčních společností musí však za aktivaci telefonu zákazník zaplatit. Klient EuroTelu zaplatí společnosti za počáteční aktivaci u nedotovaných telefonů cenu 2500 Kč. O dalších 125 korun mu však aktivaci prodraží daň z přidané hodnoty. RadioMobil podle informací poskytnutých na informační lince požaduje za aktivaci 2395 korun. Tato částka se však rovněž zvýší o zhruba sto dvacet korun kvůli DPH. Nulové poplatky ČM za aktivaci mohou však kromě snahy o přilákání nových zákazníků, kteří dosud kouzlu

mobilní komunikace nepodlehli, mít za cíl i přetažení části klientů ostatních dvou konkurentů v oblasti mobilní komunikace. Největší mobilní operátor EuroTel zatím žádnou protiofenzivu nechystá. "Budeme reagovat na vstup Českého Mobilu, až společnost zveřejní všechny tarify," říká Jan Kučmáš, manažer PR ze společnosti EuroTel.

Do karet hraje dosavadním hráčům v oblasti mobilních telekomunikací především rozsah pokrytí a služeb, kterých ČM nyní nedosahuje. "Zatím máme nesrovnatelnou kvalitu služeb a pokrytí," zdůrazňuje Jan Kučmáš. Signál RadioMobilu i EuroTelu může zachytit okolo 99 procent obyvatelstva České republiky na rozdíl od ČM, který zatím pokrývá jen 42 procent populace. V polovině roku však musí ČM podle podmínek licence pokrýt 80 procent populace.

"Do konce letošního roku bude pokrytí srovnatelné," tvrdí Kačena. Na stejnou úroveň by se na konci roku měly podle něj dostat i služby. Největší výhodou společnosti proti konkurentům tak nejspíše ještě nějakou dobu zůstane cena. Výhodný tarif nabízí ČM především pro ty, kteří volají minimálně a spíše chtějí být na příjmu.

Tato skupina klientů zaplatí měsíční paušál deset korun, ale musí dávat pozor na každou provolanou minutu. Při překročení počtu volných minut totiž zaplatí výrazně vyšší cenu než u konkurence. Radost udělá třetí operátor i těm, kteří místo hovorů raději posílají textové zprávy. Jejich zaslání bude stát od pětatřiceti haléřů do koruny. Od horní hranice přitom začíná cena za tuto službu u zbývajících dvou operátorů. Co však některé zájemce o

služby ČM nepotěší, je nemožnost koupit dotovaný mobil. Na rozdíl od konkurence nepočítá v současnosti tato společnost podle vyjádření Kačeny s možností dotovaných telefonů.

Zdroj: LN z 10. 1. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU