Rok 2012: Taxy i taxi, lety „na stojáka“ a uzená makrela na palubě

28.12.2012 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Uplynulý rok 2012 si připravil pro české prodejce letenek a samotné aerolinky nemalá překvapení. O bizarní přání, stížnosti a reklamace nebylo nouze. Opravdu kuriózní kousek se podařil jedné české důchodkyni. Ta si totiž vymohla nástup do letadla díky nářku a vysokému věku, jak vyplývá ze statistik prodejce letenek Letuška.cz.

Skupina tuzemských seniorů letěla do Portugalska na sportovní hry. Letěli ve dvou skupinách dva dny po sobě. U jedné seniorky aerolinka zrušila zpáteční let z důvodu „no show“. K mému překvapení se po návratu skupiny u mě paní objevila se sepsanou stížností, že přišla na letiště, ale nebyla na seznamu cestujících. A to samé i na cestě zpátky. A že se tedy do letu dostala jenom díky svému nářku, stáří, přímluvě zbytku skupiny a ochotě mladé dívčiny na odbavení,“ popsal své zkušenosti Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz.

Dodal, že událost se řešila s dotyčnými aerolinkami několik měsíců. Výsledek pátrání byl však velice kuriózní. Co se tedy záhadné důchodkyni, která tak trochu jako ze známé české pohádky cestovala/necestovala, stalo?

Paní se dostavila v Praze k odletu o den dříve, než měla. Jenomže paní se pustila do breku, ostatní ze skupiny dosvědčili, že k nim patří a dívčina na odbavení si nevšimla, že na letence je datum odletu o den později - babičky jí bylo líto, a tak ji do letu nacpala. Jelikož však ve správný den paní oficiálně nenastoupila, zcela logicky jí společnost z důvodu ‚no show‘ zrušila i zpáteční let. A situace se pak proto opakovala v Portugalsku,“ uzavřel kuriózní případ Trejbal.

O další perličky ze statistik Letušky.cz také není nouze, samozřejmě jde vždy o přehmaty jednotlivců či neznalost leteckého prostředí. „Jeden cestující při zakoupení letenky uvedl, že nechce ‚platit taxy‘, protože on pojede z letiště nějakým autobusem,“ připomněl Trejbal.

V tomto případě je patrné, že cestující si zaměnil pojmy „taxi služba“ a poplatek, který zjednodušeně vybírají letiště za využívání svých prostor a služeb jednotlivým aerolinkám, tedy „letištní taxou“ (běžně používané jako letištní taxy).

Ve statistikách Letušky.cz figurují i dotazy, zda je možné letět „na stojáka“, jestliže je letadlo již plně obsazeno. Dále se pak občas přihodí, že Češi nevědí, co všechno si mohou s sebou na palubu vzít. „Klient volal, že má letenku do USA k českým příbuzným, kteří už velice dlouho nebyli v ČR. A zdali jim proto mohou vzít jako překvapení uzenou makrelu, kterou tak dlouho nejedli,“ uzavřel Trejbal.



Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.