Havarijní pojištění: Nehodovost na podzim a v zimě stoupá

09.01.2014 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


Studené teploty, namrzlé silnice a déšť či sníh řízení příliš nesvědčí, a tak není divu, že na podzim a v zimě počet dopravních nehod pravidelně stoupá. Když k nehodě dojde, povinné ručení vás ochrání před odpovědností za škodu na majetku či zdraví někoho jiného, pro pojištění vlastního vozidla je však nutné uzavřít havarijní pojištění.

Pan Svoboda jezdí autem v podstatě denně a neboural už několik let. Když letos v říjnu omylem narazil na křižovatce na okraji Plzně do vozidla, které stálo před ním, nebyl si zprvu jistý, co má vlastně dělat. „Hodně pršelo, a i když jsem se snažil jet opatrně, nestihl jsem na světlech dobrzdit a ťuknul jsem do auta přede mnou,“ vypráví. „Vždycky jsem měl vedle povinného ručení i havarijní pojištění, a tak se naštěstí nemusím o nic starat. Pojišťovna proplatí škodu mně i řidiči přede mnou. Jen mi to pojištění teď trochu podraží,“ přiznává se.

Více v článku Nehodovost na podzim a v zimě stoupá na prodej.finance.cz.

TIP: Jak postupovat při dopravní nehodě?

Podle údajů českých pojišťoven je však nehodovost v zimě ještě vyšší, než ukazují policejní statistiky, které nemusí zohledňovat různé drobnější nehody. Pokud totiž účastníci nehody nekontaktují policii ČR (třeba proto, že do sebe dvě auta víceméně jen ťukla), událost zpravidla zaznamená pouze pojišťovna, a to kvůli žádosti o proplacení pojistky. Drobné nehody, které jsou časté právě v zimě a mohou tímto způsobem uniknout oficiálním statistikám, sice většinou nekončí nijak dramaticky, přesto však mohou vést ke značným majetkovým škodám. A právě v takové situaci dokáže havarijní pojištění výrazně pomoci.

Asistence k havarijnímu pojištění

U havarijního pojištění navíc pojišťovny často nabízí řadu asistenčních služeb zdarma. Nejčastěji se jedná o drobnou asistenci, která může významně pomoci v situaci, kdy škoda na majetku sama o sobě sice není vysoká, ale celou nehodu doprovází obrovský stres. „V případě nehody chceme našim klientům co nejvíce situaci ulehčit. Proto ke každému pojištění vozidla dáváme bezplatně asistenci, která pomůže řidičovi v nouzi na jeho cestách 24h denně, 7 dní v týdnu. Po nehodě bezplatně odtáhneme klientovi vůz kamkoli po ČR, při poruše do nejbližšího servisu. Dojedeme vyměnit píchlé kolo, vyřešíme zabouchnuté klíče, nebo jen poradíme či asistujeme při zásahu s policií či jinými úřady, a to i v zahraničí,“ vyjmenovává možnosti asistence pan Hamáček.

-->


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.