Češi podceňují životní pojištění

17.02.2014 | , AXA
Prodej 2012


U příležitosti svátku svatého Valentýna si nechala finanční skupina AXA vypracovat anketu s tématem „K lásce patří zodpovědnost“. Jejím záměrem bylo zjistit, jaký mají Češi vztah k životnímu pojištění, jak si ho spojují s rodinnými vztahy, jestli pro ně má smysl si ho uzavřít a za jakých okolností, nebo jaký typ životního pojištění volí nejčastěji. Téměř polovina dotázaných, 43 %, však žádné životní pojištění nemá a velká část z nich ho vnímá jako zbytečné.

Jejím záměrem bylo zjistit, jaký mají Češi vztah k životnímu pojištění, jak si ho spojují s rodinnými vztahy, jestli pro ně má smysl si ho uzavřít a za jakých okolností, nebo jaký typ životního pojištění volí nejčastěji. Téměř polovina dotázaných, 43 %, však žádné životní pojištění nemá a velká část z nich ho vnímá jako zbytečné.

Je překvapující, kolik z nás stále vnímá životní pojištění jako nadbytečné. Jak plyne z výsledků ankety, většina lidí si asociuje životní pojištění s představou finančního zajištění do budoucna, bezpečím, jistotami, ale velká část dotazovaných ho vnímá jako produkt, na který mají ještě čas. Přitom k nepříjemným a nečekaným životním událostem může dojít prakticky kdykoli,“ vysvětluje Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.

Ženy uzavírají životní pojištění výrazně častěji

Z výsledku dotazování vyplývá, že celých 43 % oslovených nemá uzavřen žádný typ životního pojištění. Co je ale velmi překvapivé, je zjištění, že si životní pojištění sjednávají výrazně častěji ženy než muži, a to napříč všemi věkovými skupinami. Výsledky ukazují, že ženy, které tvoří skupinu s uzavřeným životním pojištěním z celých 65 %, tak mají silnější tendenci zajistit sebe a své blízké proti neočekávaným životním událostem. Stejně tak i ve skupině nepojištěných, kteří uzavření životního pojištění zvažují, převažují ženy, a to v 75 %.

Není překvapivé, že si životní pojištění uzavírá spíše zodpovědněji a konzervativněji orientovaná část populace. Dle výsledků je mezi pojištěnými 69 % dotázaných v manželském svazku, zatímco 80 % z těch, kteří pojištění uzavřené nemají, je stále svobodných. Nejčastějším impulsem pro uzavření životní pojistky je dle odpovědí narození dítěte a sňatek - u 67 % respondentů.

Vede rizikové životní pojištění

Navzdory pokračujícímu trendu v pojišťování proti závažnějším, širším a specifičtějším rizikům je zdaleka nejrozšířenějším typem klasické rizikové životní pojištění, které má sjednané 72 % z dotázaných. Přestože si velká část z nich spojuje životní pojištění kromě ochrany zdraví také s finančním zajištěním sebe a své rodiny, investiční životní pojištění, které kombinuje pojištění a investování finančních prostředků do investičních fondů, mělo sjednané paradoxně jen 8 % respondentů.

Zajímavým zjištěním je také to, že 60 % z pojištěných spoléhá pouze na tento způsob zajištění rodiny a nevolí již další cesty, jak se na nenadálé životní situace připravit. „Hodnota našeho života je pro nás často abstraktní pojem, zatímco hodnotu majetku si vyčíslíme poměrně snadno, a možná právě proto je pro nás neživotní pojištění stále o něco přirozenější,“ doplňuje Karel Žyla.

Články ze sekce: Prodej 2012



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.