Business karty snižuji náklady, ale podnikatele s nimi platí zatím jen 10% výdajů

10.09.2014 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


MasterCard® uskutečnila průzkum, který mapoval vztah podnikatelů a představitelů malých a středních firem k platebním kartám a jejich využívání. Průzkum ukázal, že ač společnosti platební karty využívají, platby jejich prostřednictvím tvoří jen okolo 10 % všech finančních transakcí. Zajímavé bonusy a výhody by ale toto chování mohly změnit.

Z průzkumu vyplynulo, že v České republice podnikatelé i malé a střední podniky (SME s 5-20 zaměstnanci) platební karty ve své každodenní činnosti používají, ale příliš nerozlišují, o jaký typ karty jde, tj. jestli jde o osobní či firemní karty, debetní či kreditní karty. Jakoukoliv kartu používá 89 % z nich, přičemž pouze 50 % z nich má business card a to v průměru dvě karty na jednu společnost. Využití prémiových karet je ještě menší – jen 12 %.

TIP: Sjednejte si cestovní pojištění - ZDARMA o 2 mil. Kč navýšený limit léčebných výloh!

Nejpreferovanějším způsobem plateb u tohoto segmentu jsou bankovní převody, které tvoří dvě třetiny všech transakcí, což také většina firem, které karty nemají, uvádí jako hlavní důvod. Oblíbené jsou dále hotovostní platby (v průměru 20 %) a teprve na třetím místě jsou platby kartami (10 %).

Podnikatelé platební kartou nejčastěji platí za pohonné hmoty a v obchodech, třetina společností je také využívá k úhradě ubytování v hotelech a při nákupu zboží na internetu“, říká Matouš Michněvič, manažer pro produktová řešení MasterCard Česká republika a Slovensko. „Využití platebních karet přináší firmám řadu výhod jako je přehlednost v účetnictví, ochrana prostředků – zaměstnanci již neztrácí hotovost a ochrana proti zneužití prostředků zaměstnancem. Držitelé všech MasterCard Business karet navíc těží z výhod programu MasterCard Business Selection. Ten zaručuje velké množství jedinečných nabídek pro malé a střední podniky od partnerů jako je Google, Microsoft, DHL a dalších, telefonickou asistenci a volné vstupy do letištních salónků v Praze a ve Vídni zdarma.“ dodává Michněvič.

Podnikatele a firmy motivují k placení kartou bonusy

Většina společností v tomto segmentu ale deklaruje, že kdyby byly k používání business karet motivovány bonusy a výhodami, byly by ochotné své chování změnit. A jaké výhody by považovaly za adekvátní? Dvě třetiny velmi malých společnosti a 57 % středních podniků by nejvíce motivovaly peníze zpět při platbách u obchodníků v hodnotě alespoň 1 % z utracené částky a slevy na pohonných hmotách ve výši kolem 2-3 %. V úvahu připadají i slevy na telekomunikační služby. V případě věrnostních programů spojených s platebními kartami by 65 % firem jako bonus opět uvítalo peníze zpět a v rámci slevových programů by 76 % firem uvítalo omezený počet partnerů, ale s vysokými odměnami.

Výhoda za platbu kartou v podobě cash-back je nyní již běžná u spotřebitelských platebních karet. Na business kartách tato výhoda ještě není častá.“ říká Matouš Michněvič, manažer pro produktová řešení MasterCard Česká republika a Slovensko.

Zhruba třetina podnikatelů, malých a středních firem uvádí, že v rámci jejich podnikání několikrát do roka cestuje letadlem a již využívá nebo by využívala volného vstupu do salonku na letišti, pokud jej mají jako benefit ke své kartě. Proto MasterCard na svých kartách MC Business, Maestro Business umožňuje vstup do letištního salonku v Praze a ve Vídni zdarma. Tento benefit je v rámci celé Evropy unikátní. Standartně vstup do letištního salonku stojí více jak 25 EUR.


Zdroj: MasterCard

Autor článku

Redakce


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU