První velký přechod od stravenek na elektronické karty startuje v Brně

18.06.2015 | , Edenred
Tiskové zprávy


Nové stravenkové karty Ticket Restaurant® Card umožňující platby v široké síti restaurací jsou již na trhu. Řešení přinášejí společnosti Edenred a MasterCard.

První velký projekt elektronických stravenek rozjel dnes v České republice jeden z největších hráčů na trhu zaměstnaneckých benefitů, společnost Edenred. S novými stravenkovými kartami Ticket Restaurant® Card již platí zaměstnanci v Brně a brzy budou následovat další tuzemská města a regiony. „Jde o výraznou změnu při placení obědů během pracovního dne a o další výrazný krok k digitalizaci zaměstnaneckých benefitů,“ uvádí generální ředitel společnosti Edenred Martin Bulíř.

Stravenková karta Ticket Restaurant® Card zlepší komfort při placení obědů všem zaměstnancům v ČR. „Placení kartou plánujeme postupně zavést v celé síti, kde se nyní používají papírové stravenky,“ říká Martin Bulíř s tím, že stravenkovou kartu uvedla společnost Edenred na tuzemský trh ve spolupráci s firmou MasterCard.

Myšlenka stravenkové karty je velmi jednoduchá. Místo papírových stravenek získá zaměstnanec platební kartu Ticket Restaurant® Card, na kterou mu zaměstnavatel posílá každý měsíc částku v hodnotě stravného. Prostředky pak zaměstnanec použije k nákupu teplého jídla a potravin k přímé spotřebě. Výhodou je, že zaměstnanec nemusí měnit své chování. Platí kartou, jak je již zvyklý při běžných nákupech.

Brno je první město se stravenkovou kartou Ticket Restaurant®

Kartu má nyní k dispozici přes 1.000 zaměstnanců brněnských firem a institucí mezi něž patří přední společnosti ve svých oborech, např. RENOMIA a.s., Cígler Software a.s., Red Hat nebo Letiště Brno a.s. „Celkem máme v tuto chvíli v Brně více než 300 partnerských provozoven, kde se s kartou dá platit. Kromě ryze brněnských provozoven a restaurací jako např. Zlatá loď a restaurace sítě Tripoli, IQ Restaurant, Restaurace Morávka, Rebio, OKAY Market Potraviny jsou partnery i velké celostátní sítě restaurací, kaváren nebo prodejen potravin, např. Sklizeno, KFC, Burger King, Starbucks nebo McDonalds a jednání probíhají i s předními obchodními řetězci. Brno je moderním centrem pro inovace a informační technologie. Svou velikostí je navíc optimální k uvedení našeho projektu na trh,“ vysvětluje Martin Bulíř, proč padla volba právě na moravskou metropoli.

Ticket Restaurant® Card je předplacená čipová a bezkontaktní (PayPass) platební karta zabezpečená PINem. „Karta je na jméno s tříletou platností. Je zároveň vybavena všemi nejmodernějšími bezpečnostními prvky včetně bezkontaktní technologie. Při ztrátě nebo odcizení ji lze zablokovat a vystavit novou, na kterou se převedou všechny prostředky z obědového účtu zaměstnance. Karta je v tomto bezpečnější než tradiční stravenky. Zvolená technologie, společně s hustou sítí restaurací, kde je Edenred karta akceptována, dává ty nejlepší předpoklady, aby se Ticket Restaurant® Card stala nejoblíbenějším nástrojem pro platbu za oběd během pracovního dne,“ sděluje Matouš Michněvič, ředitel pro produkty společnosti MasterCard v ČR. Přeplacené karty podle něj mají v budoucnu v Čechách velký potenciál, protože zjednodušují život spotřebiteli a zároveň umožňují firmám, jako je Edenred, být efektivnější a být zákazníkovi blíže.

Mobilní aplikace umožní akceptaci karet v široké síti provozoven

Masovost rozšíření stravenkové karty Edenred zajistí právě zvolená technologie. Kartou totiž půjde platit nejen v restauracích, které mají běžné platební terminály. Společnost Edenred připravila ve spolupráci s předním českým vývojářem mobilních aplikací, společností eMan s.r.o. (www.eman.cz, Vítěz soutěže IT projekt roku 2014, vítěz Internet Effectivness Awards 2014, WebTop100, Mobilní aplikace roku), řešení pro provozovny, které nemají platební terminály. Platby stravenkovou kartou lze přijímat i přes mobilní telefon nebo tablet vybavený NFC technologií a operačním systémem Android. Provozovny si do tabletu pro zajištění plateb stáhnou samostatnou aplikaci E-Pay by Edenred z Google Play, která rychlou platbu zajistí. „Pro každou provozovnu je možné mít tolik mobilních zařízení s touto aplikací, kolik jich bude zapotřebí. To znovu urychluje odbavování zákazníků i ve velkých restauračních zařízeních během obědové pauzy. Vše je velmi jednoduché,“ doplňuje Martin Bulíř.

Služby ke kartě pro uživatele

Kromě možnosti zaplatit přesnou útratu a úspory času přináší stravenková karta Ticket Restaurant® Card zaměstnancům i další výhody. „Ke každé kartě je na stránkách www.trc.cz k dispozici on-line účet, na kterém se zobrazí zůstatek uživatele i přehled o všech uskutečněných transakcích. Zůstatek lze zjistit i přes SMS,“ doplňuje Zuzana Hudecová, produktová manažerka Ticket Restaurant® Card.

Navíc si může každý uživatel karty Ticket Restaurant® Card stáhnout do svého mobilu aplikaci TicketCard by Edenred, která bude dostupná volně na Google Play a brzy i pro iOS na AppleStore od 1. července 2015. Tato mobilní aplikace ke karetnímu účtu zobrazuje aktuální zůstatek a dále také vyhledávač provozoven, díky kterému si každý může zjistit, kde má nejbližší restaurace, které kartu přijímají.

Edenred již několik let digitalizuje

Česko je další evropskou zemí, kde lze platit elektronickou stravenkou Edenred. Používají ji také lidé ve Francii, Belgii, na Slovensku a v Polsku. Například ve Švédsku již Edenred zcela dokončil přechod na stravenkové karty a papírové stravenky již nevydává. „V České republice je uvedení stravenkové karty Ticket Restaurant® Card na trh zajímavé i tím, že společně s platební kartou Ticket Benefits® Card, elektronickým portálem Ticket Junior a Cafeterií Benefity Café vytváří kompletní portfolio a nabídku moderních zaměstnaneckých benefitů v digitální podobě. Společně s mobilními aplikacemi a doplňkovými službami se tak Edenred opět představuje jako moderní, inovativní a dravá firma v oboru,“ říká Martin Bulíř, generální ředitel.

Inovativnost firmy oceňují i velcí zaměstnavatelé. „Implementaci stravenek formou elektronické karty Ticket Restaurant® Card vnímáme jako správný krok, který řeší mnoho problémů, od nákladné distribuce papírových poukazů až po "na stravenky nevracíme". Podmínkou je dostatečná síť provozoven, které je přijímají. Proto jsme se společností Edenred vstoupili do pilotního provozu, kdy je nejlepší možnost nabídku provozoven ovlivnit. Pomohly také pozitivní zkušenosti ze zahraničí,“ říká Radovan Musil, generální ředitel Red Hat.

Články ze sekce: Tiskové zprávy



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.