... 2,08 Kč na 100 Kč za rok 2002. V samotné studii OECD je několikrát upozorňováno, že bylo shledáno mnoho faktorů, které vysvětlují výrazné rozdíly v poměru, které jsou hlášeny v různých zemích.
Ústřední finanční a daňové ředitelství ve spolupráci s odborem daní a cel Ministerstva financí provedlo vlastní propočty nákladovosti daňové správy.
Při vyloučení částky nadměrných odpočtů a vrácení daně u DPH a daně spotřební z celkové částky daňového inkasa tak činí nákladovost daňové správy 1,37 Kč na 100Kč příjmů za rok 2002 a za rok 2004 1,19 Kč na 100 Kč příjmů.Tyto výše ukazatelů jsou pak plně srovnatelné s jinými zeměmi.
Pro výpočet výše nákladů na výběr daní územními finančními orgány (tzv. nákladovost) v České republice je obecně používán ukazatel výdajů v Kč na 100 Kč daňových příjmů.
Při vyloučení částky nadměrných odpočtů a vracení daně u DPH a daně spotřební z celkové částky daňového inkasa 
- za rok 2002 činí nákladovost daňové správy 1,37 Kč na 100 Kč příjmů, 
- za rok 2003 činí nákladovost daňové správy 1,39 Kč na 100 Kč příjmů.
- za rok 2004 činí nákladovost daňové správy 1,19 Kč na 100 Kč příjmů.
Tyto výše ukazatelů o nákladovosti jsou plně srovnatelné s jinými zeměmi. Systém vracení nadměrných odpočtů DPH finančními úřady je dán jeho konstrukcí v zákoně o DPH a je jen částečně ovlivnitelný efektivnější prací finančních úřadů. Proto jsou uvedené ukazatele v čase v podstatě konstantní a nijak významně se v posledních letech nemění.
V souvislosti s postupnou modernizací a reorganizací daňové správy lze předpokládat, že náklady na výběr daní zůstanou minimálně konstantní. Připravovaná opatření sledují především jejich efektivnější využití, a to včetně prostředků již vynaložených na zvýšení technické vybavenosti územních finančních orgánů. K tomu m.j. směřuje postupné rozšiřování možností podávat daňová přiznání v elektronické podobě, které kromě nesporných přínosů u daňových subjektů sleduje, za předpokladu jejich vyššího využívání, snižování objemu rutinních činností při výkonu daňové správy ve prospěch činností kvalifikovanějších, především v oblasti daňové kontroly.



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					