...které zamezuje pohybu sazí po místnosti a čistým vzduchem tak vyvažuje nevýhodu fyzické bariéry mezi ohněm a pozorovatelem. Krbová vložka dokáže propustit až 95 procent tepla z ohniště do místnosti a současně téměř nenarušuje náš vizuální kontakt s ohněm. Pro ty, kteří se nechtějí vzdát bezprostředního kontaktu se šlehajícími plameny a žhavě dýchajícími kousky uhlíků, nabízí trh různé způsoby otevírání skleněných dvířek vložky. Stejně jako u šatních skříní a interiérových dveří je nejoblíbenější způsob otevírání posuv, a to oběma směry. Standardně otevíravá dvířka jsou totiž nejen nepraktická, ale mohou být i nebezpečná. Celková tepelná účinnost krbů s vložkou dosahuje až 60-80 procent a často se proto stávají plnohodnotnou součástí otopné soustavy domu. Jeho prostory totiž nevytápějí pouze sáláním, ale také prouděním teplého vzduchu vhodně tvarovanými kanály, popřípadě s nuceným oběhem, kterými můžeme teplo přivést třeba i do vzdálenějších místností vyššího podlaží.
Teplovodní krby pracují na stejném principu se zcela odlišným médiem: nosičem tepla je voda. Ta proudí vodním výměníkem v krbové vložce, odkud si teplo bere přímo do otopné soustavy domu, a odevzdává ho sáláním přes povrch jednotlivých radiátorů. Náhražkou za živý oheň krbu či kamen v domě bez komína jsou plameny plynového krbu či dokonce plynových kamen, která však také vyžadují odtah spalin do komína. Ačkoliv plynové plameny opravdu hřejí a nabízejí možnost dálkové regulace teploty, keramická polena s téměř dokonalou iluzí hořícího dřeva asi uspokojí málokterého milovníka opravdovosti a přírody.



 
				 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					