Změny, které souvisejí se vstupem ČR do Evropské unie před rokem, znamenají pro firmy kotované na burzách zcela jiný pohled na výši zisku. „Je možné, že z ekonomického pohledu některé české podniky vyplácejí dividendy z něčeho, na co si možná v nejbližších letech teprve budou vydělávat,“ uvedla Ing. Jana Švenková, partnerka auditorské společnosti Mazars na dnešním setkání s novináři. Věřitelé a dodavatelé se mohou dozvědět, že hospodářský výsledek jejich partnerů se podle nových standardů možná bude lišit od dosavadních výkazů a to i v řádu desítek miliónů korun.
Události posledních let ve světě - jako byl pád italského Parmalatu (a předtím amerických Enronu a Worldcomu) – zásadně ovlivnily změny povinností podniků a dohledu nad auditorskou profesí. Zřízení komise PCAOB v USA zvýšilo požadavky na auditora (nezávislost, vedení spisu…), ale má dopad i na audit českých poboček mezinárodních skupin kotovaných na amerických kapitálových trzích.
Červen 2005 je mezníkem. Ve vrcholícím období valných hromad se akcionáři a analytici kotovaných firem naposledy dozvědí hospodářské výsledky podle výkazů, na které si v českém prostředí zvykli po roce 1992.
O změnách, které přinesly nové účetní standardy IFRS, bude Mazars informovat na začátku června 2005, kdy budou zveřejněny výsledky specializované mezinárodní studie Mazars, která zobecnila chování ekonomických subjektů v 12 evropských zemích včetně ČR.



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					