Agentura CzechTrade bude proto mezi 14. – 16. 6. 2005 v Rio de Janeiru prezentovat tuzemské výrobce železničních a kolejových vozidel na mezinárodním veletrhu Brasil Rail and IHHC 2005. V rámci asistenční pomoci českým exportérům zástupce CzechTrade v Brazílii na tomto prestižním veletrhu představí brazilským provozovatelům železnic, servisním společnostem, poskytovatelům služeb a výrobcům v oboru nejdůležitější zástupce českého průmyslu železničního strojírenství a kolejových vozidel. Rekonstrukce železnic a investice do výstavby, zprovoznění a vybavení nových úseků patří mezi priority současné brazilské vlády. Tím se pro české firmy otevírají příležitosti účastnit se v tendrech a participovat na subdodávkách pro tento zámořský trh.
„CzechTrade v rámci brazilského mezinárodního veletrhu pomůže rozvinout povědomí zahraničních subjektů o službách agentury na latinskoamerickém trhu, ale především umožní prezentovat technologické a výrobní možnosti, které mohou české firmy brazilskému trhu nabídnout,“ říká Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka agentury CzechTrade.
Brasil Rail Fair proběhne současně s IHHC (International Heavy Haul Conference), nejvýznamnější světovou událostí týkající se železniční nákladní přepravy, která se koná jednou za 4 roky a vůbec poprvé se bude konat v Latinské Americe. Poslední sedmý ročník se uskutečnil v australském Brisbane. Akce se zúčastní, vedle předních světových firem, většina brazilských a latinskoamerických společností ze železničního sektoru, které si tak budou mít příležitost vyměnit zkušenosti s inovovanými technologiemi a představit nové produkty a služby v oboru.
Brazilská železniční síť je v neutěšeném stavu a navíc je silně poddimenzována, pro srovnání: Brazílie má cca 30 000km železnic na 100x větší rozloze než je Česká republika! Minulé vlády „téměř skoncovaly“ s železnicemi, což vyústilo ve velmi nevyváženou strukturu nákladní přepravy v zemi, kde je nyní pouze 20 % nákladní přepravy uskutečňováno po železnicích a naopak závratných 61 % po silnicích.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
