Internetové firmy mají málo odborníků

21.04.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Nedostatek kvalitních programátorů s dostatečným jazykovým zázemím pociťují i české internetové firmy, které expandují do zahraničí

Nedostatek kvalitních programátorů s dostatečným jazykovým zázemím pociťují i české internetové firmy, které expandují do zahraničí. Několik českých firem působí i v Mekce "dot.com" v kalifornském Sillicon Valley, a dokonce i pro toto umístění hledají své pracovníky jen stěží. "Ze sta přihlášených projdou výběrovým řízením maximálně dva," konstatoval ředitel školicího střediska Tempo Jan Dostalík, jehož firma vytváří tzv. web design. Dodal, že če

ské školy jsou schopné "vyučit" perfektní odborníky, ti ale nejsou povětšině schopni se domluvit anglicky. "Klient má však zájem probrat svou zakázku osobně s člověkem, který se na ní bude podílet," dodal Dostalík s tím, že ve své americké dceřiné společnosti firma zaměstnává právě z tohoto důvodu nejen Čechy, ale i experty z Ruska a z Vietnamu.

Další společnost působící v USA - Tiny Software situaci vyřešila tak, že v americké pobočce zaměstnává výhradně prodejce - Američany, zatímco vývojové středisko sídlí v ČR. Pro přímý prodej jsou čeští odborníci kvůli nedostatečným jazykovým znalostem málo použitelní. I přes tento handicap v Sillicon Valley pracuje řada českých programátorů: "Kdo má zájem o práci, vždy si ji najde. Poptávka převyšuje nabídku," zní un

isono od všech českých programátorů, kteří odcestovali za hranice. Plat programátora v USA začíná u částky 50 tisíc USD za rok, výjimkou nejsou ani mzdy nad 120 tisíc USD/rok. Samozřejmostí se stává podíl na zisku i podíl v samotné společnosti.

Zdroj: HN z 21. 4. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU