Více než 1,16 miliónu uživatelů internetu navštívilo v březnu některý ze 24 sledovaných českých serverů, což je meziroční nárůst o 95 procent. Během druhé poloviny letošního roku by se podle Miroslava Hofmana ze společnosti 2N měl významně rozšířit význam internetu nejen jako média pro přenos datových služeb, ale i jako nosiče hlasu. "Bude to již letos znamenat skutečné zrušení monopolu Českého Telecomu," předpověděl Hofman.
Obecný význam internetu v české populaci roste. Dokazují to četné průzkumy veřejného mínění na toto téma, které byly součástí kampaně Březen - měsíc internetu. Například podle jednoho z výsledků šetření společnosti Dema vzrůstá jeho význam jako média, kte
ré zvyšuje pravděpodobnost úspěchu na trhu. Jestliže v roce 1998 odpovědělo 39 procent dotázaných, že je pro firmy důležité mít vlastní www stránku, tak na počátku letošního roku to bylo již 53 procent. Důležitost využití elektronické pošty v tomto období vzrostla ze 37 procent na 57 procent.Důležitost internetu pro rozvoj národního hospodářství je velká pro 49 procent respondentů, přitom před dvěma lety zastávalo tento názor o osmnáct procent méně. Význam sítě pro podnikovou sféru uvedlo jako velkou 59 procent lidí, což je o šestnáct procent více než v roce 1998. Velkou důležitost přiznávají nejdynamičtěji se rozvíjejícímu médiu lidé také pro rozvoj vědy a vzdělávání (59 procent). Jak se ale lidé starší 15 let v průzkumu svěřili
, je internet velmi důležitý pro pouhých sedm procent domácností a 15 procent dotázaných mu přikládá velkou důležitost pro osobní potřebu.Podle průzkumu agentury Markent mají lidé nejčastěji přístup k internetu právě v práci (52 procent). Následuje přístup ve škole (16 procent), v domácnostech (15 procent), u známých (7 procent) a v internetové kavárně (6 procent). Uživatelé internetu se dále připojují častěji než jednou týdně ze 63 procent, jednou týdně nebo méně často se připojuje 37 procent lidí.
Nejcennějšími informacemi, o kterých se uživatelé na internetu dozvídají, jsou zpravodajství a novinky (66 procent), informace o činnosti firem (52 procent) a informace o kulturních akcích a cestování (40 procent).Zdroj: HN z 13. 4. 2000