Všeobecně se rozdělují na bytové, nabízené v praktických šířkách od nejlevnějších až po luxusní, v různých barvách, potiscích a designu, a zátěžové, používané do prostor s vysokými nároky na praktičnost, kvalitu i provedení. Doplňky obou druhů mohou být běhouny, pásové koberce dodávané v různých šířích a barvách a určené do chodeb, hal a jako krytina na schody.
Kobercové čtverce se většinou používají v hodně namáhaných prostorech nebo tam, kde je nutné zajistit přístup pod koberec. Jejich výhodou je jednoduchá pokládka a možnost kombinací barev i struktur a jednoduchá výměna poškozené části - stačí vyjmout poškozenou část podobně jako dlaždici a nahradit ji novou.
Ačkoliv trendem současnosti je návrat k materiálům jako je dřevo nebo parkety, celoplošný koberec má své výhody - přirozeně tlumí hluk v místnosti, tepelně izoluje a působí teple a útulně. Z ortopedického hlediska nenamáhá tolik klouby, dovoluje jistotu při chůzi a zejména pro rodiny s malými dětmi bude nezanedbatelná jeho bezpečnost - neklouže a neposunuje se.
Celoplošné koberce (metráže) jsou vyráběny nejčastěji v šířích 4, 3,66 a 3 m, samozřejmě však najdeme také širší i užší, záleží na výrobci. Nejlevnějším typem jsou vpichované koberce, které jsou slisované a na rubové straně opatřené zátěrem, nejčastěji akrylátovou disperzí. K podkladu je třeba je pevně nalepit, což ztěžuje jejich výměnu při poškození. Nejčastěji se používají jako zátěžové do chodeb a předsíní. Velmi rychle se zašlapou a čím mají vyšší vlas, tím hůře se čistí.



				
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					