Schválením podnětu Robertse ZĪLEHO (UEN, LV) o vztazích Evropské unie s Ruskem a Čínou v oblasti letecké dopravy zároveň europoslanci podpořili požadavek, aby EU uzavření komplexní dohody s Ruskem podmínila neprodleným a úplným zrušením poplatků za přelety.
Kritizované poplatky jsou podle poslanců "zcela v rozporu s mezinárodním právem". Rusko je jedinou zemí na světě, která je vymáhá. Evropští dopravci Rusku jen předloni za přelety zaplatili na 250 milionů eur.
Poplatky za přelety podle Parlamentu "navíc většinou nejsou využívány ke slíbenému zlepšení řízení kontroly vzdušného prostoru, nýbrž mnohem častěji slouží v rozporu s pravidly o hospodářské soutěži k dotování vlastních leteckých linek".
Poslanci dále odmítají přístup Komise, která souhlasí s modernizací výběru poplatků v roce 2013, pokud příslušné sazby budou po daném přechodném období transparentní, založené na skutečných nákladech a nebudou znevýhodňovat určité přepravce: Podle schválené zprávy "by neměl být schválen žádný pozměněný plán poplatků, který by nahrazoval současný systém poplatků za přelety".
U Číny podnět uznává, že komplexní dohoda Unie s Čínou v oblasti letectví je potřebná. Zároveň však apeluje na Radu EU, aby rozšířila mandát Komise pro jednání tak, aby se vztahoval také na zabezpečení nezbytné infrastruktury na letištích v Číně a na kontroly v letecké dopravě v čínském vzdušném prostoru. Ty jsou podle návrhu "v současné době bohužel nedostatečné a navíc brání rozšíření vztahů v letecké dopravě".
Z českých poslanců v rozpravě vystoupil Vladimír REMEK (GUE/NGL) s tím, že zprávu kvůli pasáži o Světové obchodní organizaci nemůže podpořit. Výzvu neuzavírat dohodu o vstupu Ruska do WTO tento poslanec za KSČM označil "de facto vyhrožování suverénnímu státu": "Nejsem obhájce samotných poplatků jako nesystémového řešení. Upřednostňuji tvrdá, transparentní, ale přece jen jednání."



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
