Společnost Alstom identifikovala příčiny problémů, které spočívají v tzv. pomocných měničích a nastavení jejich ovládání, kdy v případě výpadku systém vyřadí z provozu celý vlak. Nejedná se tedy o žádný zásadní problém, ale o přenastavení fungování systému. Nikterak to zároveň nesouvisí s bezpečností provozu vlaku či jeho provozem na železniční síti v ČR a v zahraničí.
Společnost ALSTOM ústy pana Terence Watsona prezentovala řešení jak hodlá zajistit odstranění problémů – a to tak, aby nejpozději 31. ledna mohly být jednotky nasazeny zpět do plného a spolehlivého provozu.
„České dráhy navržené řešení akceptovaly s tím, že počítají se splněním závazku společnosti ALSTOM uvést jednotky pendolino zpět do plného provozu nejpozději 31. ledna,“ říká Josef Bazala, generální ředitel Českých drah, a. s.
Ústy generálního ředitele ČD bylo na tiskové konferenci současně prezentována možnost ponechat ještě po určitou dobu po uvedení rychlovlaků zpět do provozu v platnosti o 20 % snížený tarif SuperCity jako gesto vůči cestujícím a poděkování za jejich porozumění problémům, které České dráhy nezavinily.
Spoje SC Pendolino jedou podle jízdního řádu – provoz na dálnici D1 blokují nehody způsobené špatným počasím
• Dnešní ranní spoje SC Pendolino – nehledě na rozmary počasí – jely podle jízdního řádu. Spoje SC Pendolino jezdí obecně podle jízdního řádu – a to jak ty vedené rychlovlaky pendolino, tak i tzv. klasickou soupravou složenou z komfortních vozů pro vlaky kategorií EuroCity a InterCity. Z pohledu zákazníka nedošlo k žádnému výraznému snížení cestovního komfortu a úrovně poskytovaných služeb.
• Cestující zachovali vlakům SC Pendolino věrnost, spoje jezdí obsazené (některé zcela zaplněné) a cestující ocenili operativně zavedené o 20 % nižší jízdné pro vlaky kategorie SuperCity na trase Praha – Ostrava.
České dráhy děkují všem cestujícím za důvěru a podporu a činí vše pro to, aby v co nejkratší době mohly cestujícím nabízet službu SC Pendolino v plném rozsahu.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
