Již zakládající Římská smlouva v sobě obsahuje princip volného pohybu služeb. Návrh směrnice o službách dával naději, že po více než 50 letech od přijetí zakládající smlouvy bude tato svoboda konečně uplatňována. Bohužel, text směrnice přijatý Evropským parlamentem byl v tomto směru zbaven řady klíčových bodů. Směrnice například zachovává omezení ve svobodě vysílání pracovníků, přičemž uplatnění této svobody je zásadní pro vznik skutečné konkurence na trhu se službami. Je politováníhodné, že mnozí v Evropské unii o konkurenčním prostředí pouze mluví, avšak nejsou ochotni ho podpořit konkrétními činy. Chceme-li brát cíle Lisabonské agendy a podporu hospodářského růstu i růstu zaměstnanosti opravdu vážně, jsme pak toho názoru, že trh se službami EU musí být otevřen skutečné konkurenci. Nedomníváme se, že současné znění směrnice jde v tomto směru dostatečně daleko. Z tohoto důvodu je třeba v následujících měsících podniknout další kroky vedoucí k lepší směrnici o službách.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
