V roce 2005 uskutečnili klienti HVB Bank více transakcí prostřednictvím Online Banking než na pobočkách banky

10.05.2006 | , HVB Bank
Tiskové zprávy


HVB Bank zaznamenala v roce 2005 36% nárůst počtu klientů využívajících internetové bankovnictví.

HVB Bank zaznamenala v roce 2005 36% nárůst počtu klientů využívajících internetové bankovnictví. Poprvé v historii Online Banking v HVB se prostřednictvím tohoto kanálu Přímého bankovnictví uskutečnilo více transakcí než na pobočkách. Počet zahraničních plateb přes internet vzrostl v minulém roce o 69 %.

„O zájmu o internetové bankovnictví svědčí každoroční výrazný nárůst klientů využívajících tohoto nástroje přímého bankovnictví,“ řekla Petra Kopecká, tisková mluvčí HVB Bank Czech Republic. „Klienti si zvykli na komfort a rychlost, který tento kanál přináší, a pravidelně ho využívají.“ Celkový nárůst klientů v roce 2005 činil 36 %  (viz příloha tiskové zprávy, graf č. 1), z toho největší dynamiku zaznamenal segment podnikatelů, malých a středních firem (celkově 64 %). Třetina privátních klientů, podnikatelů i malých a středních firem HVB Bank obsluhuje v současné době své účty prostřednictvím internetu, čímž se banka řadí mezi nejúspěšnější banky v této oblasti.

Platby přes internet začínají postupně nahrazovat manuálně zadávané platby na pobočkách. Za loňský rok došlo k více než  50% nárůstu tuzemských plateb uskutečněných přes internet. Spolu s ostatními kanály přímého bankovnictví tak tvoří 70 % celkového tuzemského platebního styku privátní a podnikatelské klientely. Na manuální platby zbývá pouze 30 %. (viz příloha tiskové zprávy, graf č. 2). Také počet zahraničních plateb prostřednictvím internetu se v roce 2005 výrazně zvýšil, téměř o 70 %.

HVB Bank připravila pro klienty v oblasti Online Bankingu řadu novinek

Operace s účtem
Klienti Online Bankingu mohou nyní vyhledávat transakce na účtech podle nejrůznějších kritérii až jeden rok nazpět. Příchozí či odchozí transakce je možné vyhledávat podle čísla účtu, kódu banky nebo mnoha dalších údajů jako např. podle textového pole „Detaily transakce“, který je často klienty využíván pro vlastní identifikaci transakcí. Nová funkce je samozřejmě opatřena kontextovou nápovědou a je zmíněna i v nové verzi příručky pro klienty.

Multisignature - nová funkčnost pro podnikatele a malé a střední firmy
V souladu se strategií podpory platebního styku přes internet banking, zejména v segmentu podnikatelů a malých a středních firem, byla implementována novinka tzv.  -  Multisignature. Multisignature umožňuje definovat pravidla, podle kterých je možné podepisovat platby více osobami. Tato pravidla určují, kolik podpisů je třeba k platbě a do jaké výše jsou tyto platby omezeny zadaným limitem.
Klient (majitel účtu) tak například může zpřístupnit účet osobě (např. účetní), která bude platby pouze připravovat, ale sama je neodešle. Taková platba pak odejde do banky pouze s podpisem klienta-majitele účtu. Nastavení funkce Multisignature je nyní zcela zdarma.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy