Systém automaticky aktivuje a znehodnotí bankovky v momentě, kdy se zloději pokusí s bankomatem manipulovat nebo jej vyloupit. Při běžné obsluze bankomatu klienty – tj. při výběru hotovosti, dotazu na zůstatek, dobíjení kreditu mobilních telefonů, zadávání příkazu k úhradě či změně PINu - aktivace systému nehrozí.
„Zatím jsme vybavili tímto bezpečnostním opatřením bankomaty, které jsou nejvíce ohroženy možností útoku. Další přístroje budeme vybavovat postupně. Naším cílem je mít takto zabezpečenou kompletně celou síť bankomatů,“ uvedl Jiří Vajgl, vedoucí oddělení řízení sítě bankomatů České spořitelny.
Česká spořitelna, jejíž bankomatová síť čítá 1081 přístrojů, opatřením reaguje na útoky a pokusy o útoky na své bankomaty. Za uplynulé dva roky se bankomaty ČS staly terčem útoku zlodějů v 17 případech, přičemž 2 bankomaty byly úplně zničeny. Náhrada zničeného bankomatu za nový, tak aby byl plně k dispozici klientům, přitom není otázkou pár hodin, ale spíše týdnů z důvodů úpravy nového prostoru pro instalaci bankomatu, příp. opravy prostoru poničeného útokem. Nové bezpečnostní opatření si vyžádalo investici v řádu milionů Kč.
Bankomaty vybavené novým bezpečnostním systémem budou viditelně označeny speciálním štítkem. „Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že bankomaty, které jsou vybaveny tímto systémem a jsou viditelně označeny, vykazují minimální četnost napadení. Systém chrání hotovost v bankomatu před vloupáním, před útoky na dveře trezoru, útoky na celý bankomat. Útok a jeho formy jsou sledovány řadou senzorů umístěných uvnitř bankomatu,“ dodal Jiří Vajgl.
Systém obarvování bankovek pod označením Fluiditi ATM security (FAS) dodala České spořitelně společnost NCR. Další úrovní tohoto systému je komplexní řešení pro zabezpečení hotovosti i v průběhu jejího transportu a následné dotace do bankomatu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
