Česká spořitelna zaznamenala phishing

12.10.2006 | , Česká spořitelna
Tiskové zprávy


Česká spořitelna zaznamenala pokusy o získání identifikačních údajů klientů k Servisu 24 prostřednictvím podvodného mailu – tzv. phishingu

Klienti České spořitelny, kteří používají službu Servis 24 Internetbanking, čelili včera masivnímu pokusu o útok na své účty prostřednictvím tzv. phishingu. Klienti obdrželi včera večer na e-mailové adresy zprávu, která obsahovala link na údajné stránky Servisu 24 s výzvou, aby se na stránky přihlásili. Cílem podvodného e-mailu bylo získat jejich klientské číslo, heslo a také bezpečnostní kód. Většina klientů díky dobré informovanosti na e-mail nereagovala, ale informovala banku.

Pokud klienti přesto reagovali a své údaje na podvodné stránky zadali, banka vyzývá klienty k okamžitému zablokování služby SERVIS 24 Internetbanking jedním z následujících způsobů: 3-krát opakovaným zadáním chybného hesla do SERVISu 24, v pobočce ČS nebo prostřednictvím linky Servis 24 (844 111 144). Součástí následného odblokování služby je vygenerování nových bezpečnostních údajů.

Česká spořitelna důrazně upozorňuje - nesdělujte osobní údaje, hesla či kódy PIN formou e-mailu. ČS nikdy nezasílá nevyžádané e-maily s odkazy na internetové adresy. ČS od klientů nebude nikdy údaje touto formou požadovat!

Klienti dostali podvodné e-maily i na jiné adresy než na ty, které používají pro komunikaci s ČS. Zdrojem adres pro rozeslání e-mailů nebyla databáze České spořitelny.

Při šetření tohoto případu spolupracuje ČS s Policií České republiky.

Text podvodného e-mailu:

Dobry den vazeni klienti!
Leto roku 2006 bylo pro Banku nejzavaznejsim z hlediska poctu nelegalnich operaci.
Cim dal vice maji podvodnici zajem o duvernou informaci nasich zakazniku.
Velke mnozstvi lidi se na nas obraci s zadosti zamezit vzniku nebezpeci ztraty peneznich prostredku z
uctu.
S ohledem na soucasny stav vyhlasuje Banka nasledujici mesic za mesic boje s frodem.
Do 1.listopadu musi vsechny nasi klienti aktivovat novy system bezpecnosti vlastnich uctu.
Provedli jsme velkou praci pro zlepseni bezpecnosti. System byl zkontrolovan uznavanymi odborniky v
oboru elektronickych plateb, a vsechny nezavisli experti potvrdili ucinnost systemu proti frodu. Z duvodu
nebezpeci mozneho zneuziti techto udaju podvodniky nejsou tyto data zverejnena v otevrenych zdrojich.
Vy jste byl (a) zvolen (a) jako jeden z ucastniku finalniho stadia testovani systemu.
V soucasne dobe Vam navrhujeme vyuzit odkaz https://www.servis24.cz/ebanking-s24/ a standardnim
zpusobem prihlaseni do Internet bankingu aktivovat novy bezpecnostni system.
V aktualnim stadiu provozu jsou mozne nektere nesrovnalosti.
Pripoustime jejich existenci, a proto prosim nezasilejte dodatecne popisy vznikajicich potizi, prace na jejich
odstraneni jiz probihaji.
Musime Vas informovat o bezpodminecnem pouziti noveho systemu od listopadu, v opacnem pripade
budou Vase ucty zablokovany do okamziku uplne identifikace Vasi osoby. Proto doporucujeme v nejkratsi
mozne dobe prejit na novy bezpecnostni standard.
S pozdravem, Oddeleni Banky pro ochranu pred frodem.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy