Pobočky ČSOB zůstanou ve většině prodaných budov nadále v pronájmu. Odprodejem a zpětným pronájmem se banka zbaví provozování, údržby a obnovy nemovitostí v regionech a v důsledku toho dosáhne optimalizace nákladů.
Skupina ČSOB touto transakcí pokračuje v naplňování své strategie opouštět činnosti, které nejsou jejím hlavním předmětem podnikání a soustřeďovat veškerou energii na inovace, kvalitu a rozvoj finančních služeb. „Chceme být v prvé řadě lídrem na trhu finančních služeb. Podpůrné činnosti, jejichž kvalita je pro nás stejně důležitá, přenecháváme těm soukromým firmám, které to dovedou lépe než my. Nikdo není specialistou na všechno. ČSOB není primárně na trhu proto, aby vlastnila a spravovala budovy“, uvedl Milan Tománek, ředitel externí komunikace ČSOB. „Pobočková síť zůstává zachována, takže zvolené řešení je pro banku příznivé jak finančně, tak provozně“, dodal Tománek.
Využívání tzv. outsourcingu, tedy třetích stran k zajištění podpůrných činností pro vnitřní provoz, není v ČSOB novinkou. Podobně již banka přenesla na vnější dodavatele službu Helpdesk pro výpočetní techniku, činnost podatelen a archivů, úklidové služby a ostrahu budov či správu sítě svých bankomatů a jejich dotování hotovostí. ČSOB se tím pustila na cestu k dosažení „operační excellence“, kterou celosvětový trend charakterizuje jako úsporné, jednoduché a vysoce efektivní procesy, maximální soustředění na hlavní obor podnikání a plochou řídící strukturu.
Prodané nemovitosti kupují celkem 4 investoři, z toho nejvýznamnější část portfolia prodávaných budov přejde na společnost Bohemia Real Estate.
Budovy leží ve městech Benešov, Beroun, Brno, Boskovice, Český Těšín, Frýdek-Místek, Chrudim, Jičín, Liberec, Litoměřice, Mladá Boleslav, Moravská Třebová, Nový Bor, Nový Bydžov, Nový Jičín, Nymburk, Přerov, Rožnov, Sokolov, Vsetín a Vyškov.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
