Povolení k poskytování tzv. povinného ručení bude MF udělovat až po nabytí účinnosti zákona, který poslanecká sněmovna schválila ve čtvrtek. Zákon nabyde účinnosti dnem jeho definitivního schválení.
O získání licence na provozování povinně-smluvního pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla k 1. lednu 2000 požádá podle informací ČTK drtivá většina pojišťoven poskytujících neživotní pojištění. O vstup do České kanceláře pojistitelů, která bude pro toto pojištění zřízena, projevilo již zájem 17 pojistitelů.
Některé významnější pojišťovny mají obavy z toho, aby licenci nedostaly kapitálově slabě vybavené pojišťovny, které by nebyly schopny dostát závazkům ke klientům. V tom případě by totiž její závazky hradila Česká kancelář pojistitelů z jí spravovaného garančního fondu, kam budou přispívat všechny pojišťovny, provozující toto pojištění.
Naopak některé menší pojišťovny se strachují, aby při udílení licence nebyly diskriminovány. "K poskytování povinně-smluvního pojištění by měla být připuštěna drtivá většina pojišťoven, aby po zrušení monopolu nedocházelo ke kartelovým spojením," řekl ČTK generální ředitel pojišťovny Universal Milan Točina.
Zákon o povinně smluvním pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla, který ruší monopol České pojišťovny na takzvané povinné ručení, by při dalším hladkém legislativním procesu měl vejít v platnost k 1. lednu 2000.
Zdroj: ČTK



Závan zdravého rozumu z Německa. Některé úseky omezené na 30 km/h byly zrušeny. Vrací se padesátka
Renault si namazal normu Euro 7 na chleba. Má nový motor, který se s ní vypořádá i bez větší elektrifikace, stačí LPG
Nová generace Škody Kodiaq míří do služeb policie
Test Škoda Elroq RS: Když nejlepší má být ještě lepší
Nesmrtelná ovce: Muž najel s Octavií 999 999 km. Ani škodovácké zastoupení nevědělo, co se pak stane
