Ztráta Komerční banky 3,97 miliardy korun na konci třetího čtvrtletí představuje oproti pololetnímu výsledku zlepšení o půl miliardy korun. O výsledcích ve středu informoval generální ředitel KB Jan Koller
t.Hospodaření banky ovlivnilo k lepšímu především rozhodnutí vlády o prodeji 23,1 miliardy korun ztrátových úvěrů KB státní Konsolidační bance (KOB) za polovinu hodnoty. KOB v důsledku toho očekává prohloubení své vlastní ztráty o 10 až 12 miliard korun. Ztrátu hradí státní rozpočet a potažmo daňoví poplatníci.
KB díky vládou schválené operaci ušetřila 9,5 miliardy korun, které bude postupně rozpouštět v tvorbě rezerv, což bude mít pozitivní vliv na její celoroční hospodaření. I přesto banka očekává, že letošní hospodaření zakončí ztrátou.
V současné době dokončuje poradce vlády společnost Goldman Sachs informační memorandum pro zájemce o privatizaci Komerční banky. Po dohodě české a slovenské vlády o vzájemné výměně akcií KB a Všeobecné úvěrové banky se zvýšil zájem o koupi KB a na původně čtyřčlenném seznamu již figurují jména více než deseti investorů.
Banka ve spolupráci s ING Barings zpracovává analýzu proveditelnosti dalšího odprodeje rizikových aktiv na tržním principu. Člen představenstva KB Petr Budinský však zdůraznil, že tuto operaci nelze provést bez provedení schváleného navýšení základního jmění banky o 9,5 miliardy korun. V důsledku odprodeje rizikových by totiž banka musela vytvořit rezervy v řádu miliard korun.
Navýšení základního
jmění blokuje od poloviny roku žaloba menšinového akcionáře, kterou soud první instance sice zamítl, ale drobný akcionář se odvolal. "Věříme, že se v průběhu několika dnů definitivně rozhodne," řekl Kollert. Kvůli zablokování navýšení kapitálu byla vláda, pro zachování stability KB, nucena provést převod ztrátových úvěrů na KOB.Zdroj: HN z 29. 10. 1999



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
