* Výnosy za Q1 činí 143,6 mil dolarů, trh čekal 148,5 mil
* EBITDA 841.000 dolarů, odhad trhu 18,6 milionu dolarů
* Pokles reklamní poptávky zpomaluje, oživení ve 2.pololetí
* Akcie padají o 5,5 procenta
(přidává podrobnosti, citát analytika)
PRAHA, 5.května (Reuters) - Mediální skupina Central European Media Enterprises (CME) <CETV.O> <
> ve středu oznámila výnosy a jádrový zisk pod odhady trhu, a poslala tak akcie níž o 5,5 procenta.Majitel televize Nova za první kvartál vykázal meziroční zvýšení výnosů o 5 procent na 143,6 milionu dolarů, což znamená první přírůstek za více než rok, přičemž srovnání proti loňsku zkresluje akvizice produkční firmy MediaPro Entertainment.
Výsledek přesto zůstal pod průměrným odhadem analytiků oslovených Reuters na úrovni 148,5 milionu dolarů.
Mediální skupina uvedla, že rok trvající pokles poptávky po televizní reklamě v prvním čtvrtletí zpomalil a výdaje na reklamu v šesti zemích střední a východní Evropy, kde CME působí, se vrátí k růstu během druhého pololetí.
To ovšem nestačilo pro povzbuzení růstu akcií, jež se ve 13:00 na pražské burze obchodovaly za 616 korun, proti úternímu závěru slabší o 5,56 procenta, zatímco index pražské burzy PX <
> oslaboval o 2,17 procenta.Zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) zatížily vyšší programové náklady a propadl se na 841.000 dolarů ze 27,75 milionu před rokem. Trh čekal výsledek 18,6 milionu.
"Zisk EBITDA je největším zklamáním, protože žádný z odhadů (v průzkumu) takhle nízký nebyl," uvedl analytik Komerční banky Josef Němý. "Nadále trval tlak na výnosy... Programové náklady byly také vyšší, než jsem očekával."
Výnosy meziročně vzrostly poprvé od třetího kvartálu 2008, kdy se střední Evropou prohnala finanční a ekonomická krize a srazila výdaje zadavatelů reklamy.
CME pro letošní rok předpověděla růst reklamních výdajů o 2 až 6 procent poté, co loni klesly zhruba o 30 procent.
"Střední a východní Evropa se postupně zotaví z krize v první polovině roku 2010 a ve druhé polovině se opět očekává jednociferný růst výdajů na televizní reklamu," uvedl generální ředitel Adrian Sarbu.
CME, kterou zčásti vlastní společnost Time Warner <TWX.N> a americký investor Ronald Lauder, se letos zbavila ztrátové divize na Ukrajině.
Společnost minulý měsíc naopak dokončila akvizici bulharské televizní skupiny bTV od americké News Corporation <NWSA.O> za 413 milionů dolarů.
Výsledky za první kvartál poprvé konsolidovaly produkční a distribuční firmu MediaPro Entertainment, kteoru CME koupila v prosinci 2009.
(Autor: Jason Hovet; Přeložil: Tomáš Doležel)