Jak využít automatizované procesy pro vytvoření nabídky na míru? A jak propojit aplikaci na srovnávání pojištění k rozvoji dodatečných služeb, se kterými se lidé setkávají každý den? O tom přednášel Martin Ždímal, CEO ve společnosti RIXO, na konferenci FIN (R)Evoluce 2023, kterou pořádal Měšec.cz.
- Jak funguje RIXO?
- Životní pojištění na míru vyhodnocuje počítač
- Přidaná hodnota i po sjednání pojištění?
- Operátor na lince 24/7?
- Centralizovaná databáze pojištění
- K plné digitalizaci chybí ještě úpis
Jak funguje RIXO?
Společnost RIXO funguje jako srovnávač. Do aplikace nahrajete vaše pojistné smlouvy a systém je schopen vyhodnotit, jaké body vaší pojistné smlouvy už jsou například zastaralé. Provede analýzu trhu a nabídne vám alternativy, které pro vás mohou být lepší z hlediska pojistného krytí, ale i levnější na pojistném. Takto nabízí společnost srovnání v oblastech:
- povinné ručení,
- havarijní pojištění,
- pojištění majetku,
- životní pojištění,
- pojištění odpovědnosti v občanském životě,
- pojištění odpovědnosti v zaměstnání,
- cestovní pojištění,
- pojištění mazlíčků.
Všechny tyto typy pojištění si přes RIXO zároveň můžete sjednat.
Tip: 7 věcí, které pomohou správně vybrat životní pojištění
Životní pojištění na míru vyhodnocuje počítač
Na prodeji životního pojištění online RIXO začínalo a v současné době je to jedna z hlavních služeb, kterou klientům nabízí.
Svou službu staví na kompletně digitální a online variantě sjednání životního pojištění, a zároveň uzpůsobení pojištění na míru každému žadateli. Ze statistik společnosti vyplývá, že 35 % jejích klientů si životní pojištění sjednává čistě online bez toho, aby s někým mluvili.
Tip: Druhy životního pojištění
Přidaná hodnota i po sjednání pojištění?
Společnost se snaží nabídnout zákazníkům také přidanou hodnotu kromě toho, že jim zprostředkuje sjednání pojištění. Začala proto nabízet právě zmíněné srovnání a kontrolu vašich pojistných smluv. Dále nabízí klientům možnost nechat si od ní hlídat termíny pojištění, platby a další.
Vyhodnocování pojistných smluv a případné aktualizace zpracovává počítač, což dává podle Martina Ždímala prostor věnovat se i menším pojistným smlouvám na nízké částky, které by pro pojišťovací makléře nebyly finančně zajímavé.
Tip: Jak si vybrat dobré životní pojištění?
Operátor na lince 24/7?
Společnost se snaží jít ještě dál a nabízet klientům co možná nejkomplexnější servis. V současné době zavádí operátorskou linku, která by měla být klientům k dispozici nonstop. Sloužit by měla při nahlašování pojistných událostí ve smyslu, že klientovi se stane například nehoda, ale neví, kde a u koho je pojištěn.
Přes aplikaci si může veškeré informace dohledat a následně se spojit s asistenční službou, která ho nasměruje.
Tip: Rizikové životní pojištění
Centralizovaná databáze pojištění
RIXO se snaží docílit jakési centralizované databáze pojistných smluv pro každého klienta, aby si v případě autonehody na českých silnicích, nemoci v zahraničí či vytopení sousedů mohli v jedné aplikaci vyhledat příslušné údaje a nelistovat v šanonech se smlouvami.
Jako doplňkové služby pak od března nabízejí všem klientům, kteří si přes ně sjednají autopojištění, že jim budou hlídat výročí dálniční známky a také výročí kontroly STK. S blížícím se koncem platnosti pak klientům přijde notifikace.
Tip: Koronavirus a životní pojištění: Na co se vztahuje krytí?
K plné digitalizaci chybí zdravotní dotazník
Společnost chce co možná nejvíce úkonů digitalizovat a umožnit online vyřídit co nejvíce záležitostí. V oblasti životního pojištění tak v současné době pracuje na možnosti mít plně digitální zdravotní dotazník. Na základě něj se pojišťovny rozhodují, zda klienta přijmou do životního pojištění, případně za jakých podmínek. Zatím ne všechny pojišťovny ale zvládají tato data vyhodnocovat v reálném čase.