Úžasný multifunkční hyperpevný a pochopitelně značkový nůž, který pomůže přežít od pólu po rovník, najdeme obvykle ve vlastnictví jedince, jehož působiště je vymezeno chalupou na Sázavě a stálou prací na ministerstvu. S luxusními offroady je to víceméně podobné – obvykle slouží jen k reprezentaci a nadupanost mimoasfaltových schopností je v podstatě jen pro klid duše. Výbava Touaregu zabírá dvě strany, ale pozor, za více než třetinu položek se platí navíc.
Průzkum můžeme začít ve dveřích, která odkrývají pohled na sedadla s koženým čalouněním, vyhříváním a všestranným elektrickým nastavováním. Kůže ostatně obepíná i přístrojovou desku, středový tunel a dveřní výplně. Klíček může zůstat v kapse, nastupování i startování se bez něj obejde. I přes velmi širokou středovou konzolu je interiér chvályhodně přehledný a prostor v najdou i nadstandardní postavy. I přes královský rozvor je nastupování na zadní sedadla přece jen maličko akrobatické a večerní róba bude možná volat po čistírně. Zavazadelník o základním objemu 500 litrů pojme vše potřebné ale jeho trochu těžké víko vyžaduje sílu i při zavírání.
Podvozek se vzduchovým odpružením a měnitelnou výškou karoserie disponuje v případě potřeby hodnotami vyloženě offroadovými – nájezdové úhly 33 stupňů a boční náklon 35 stupňů možná neoslní, ale vůz deklaruje i více než půlmetrovou brodivost a stoprocentní stoupavost. Poměr točivého momentu přenášeného na jednotlivá kola je pochopitelně měnitelný, k dispozici je i dosti extrémní redukce (2,66:1) a uzávěry mezinápravového a zadního diferenciálu. V terénu je tahle kombinace skvěle použitelná a po zhýčkaném řidiči vyžaduje jen práci s plynovým a brzdovým pedálem. Zvláště v nejvyšších polohách karoserie je ale komfort odpružení téměř nulový a i velmi pomalá jízda dá posádce pocítit sebemenší nerovnost. Vozu je ale třeba přiznat, že elektronika se s nástrahami terénu pere statečně a tradičně jedinými omezujícími prvky jsou značná pohotovostní hmotnost a použité pneumatiky.
Mimo silnici si třílitrový šestiválec s vozem rozumí, dobrou práci odvádí hlavně relativně nahoře řadící šestistupňový Tiptronic. Se sníženou karoserií není problém jezdit s tímto vozem podobně jako s luxusní limuzínou, spíše než vyšší těžiště dává Touareg najevo právě jen svou značnou hmotnost. Dobře zvolená tuhost odpružení pak umožňuje žehlit nerovnosti téměř dokonale, přeposilovaný volant ovšem neposkytuje mnoho informací o „náladách“ podvozku.
I tenhle kolos se umí na stokilometrovou rychlost rozhýbat za 9 vteřin a i při 160 km/h je vnitřní hluk přijatelný. Při běžném používání jsme se se spotřebou běžně dostávali pod desetilitrovou hranici, vysoké rychlosti a terénní výjezdy ale tuto hodnotu zvedají i nad 15 l/100 km.
Jinými slovy, Range Rover už v tom není sám. Což je ta nejvyšší lichotka, kterou asi u VW chtějí slyšet. Ostatně, prodeje úspěch potvrzují.
Plusy:
- pružný a úsporný motor
- vnitřní prostor vpředu i vzadu
- jízdní komfort
- nízká vnitřní hlučnost
Minusy:
- výbava a cena
- těžké víko zavazadelníku



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
