Phonebanking se objevil již u dalšího peněžního ústavu

16.08.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Hledá-li někdo peněžní ústav především podle aktivních služeb přímého bankovnictví, které suplují omezenou otevírací dobu poboček bank, má od minulého týdne k dispozici o jeden bankovní dům navíc

Hledá-li někdo peněžní ústav především podle aktivních služeb přímého bankovnictví, které suplují omezenou otevírací dobu poboček bank, má od minulého týdne k dispozici o jeden bankovní dům navíc. Jedná se o GE Capital Bank, která představila produkt s názvem TelefonBanka.

TelefonBanka není nic jiného než klasický phonebanking, kdy uživatel musí být vybaven aparátem s tónovou volbou. Prostřednictvím této služby může získávat informace o aktuálním zůstatku na účtě, údaje o úrokových sazbách i provádět tuzemský platební styk. Klient banky komunikuje s hlasovým počítačem a podle menu vymačkává příslušná tlačítka. Výhodou systému je jeho dosavadní bezplatnost, kdy do 30. září nebude zatížen žádným poplatkem. Od

tohoto data bude uživatel služby platit pravidelně 30 Kč za měsíc. Velmi přijatelné jsou i účetní položky za příkazy k převodu. Každá taková platba stojí pouhé dvě koruny.

Naopak nevýhodou je skutečnost, že daný systém prozatím funguje pouze na pražském telefonním čísle, což znamená nemalé náklady pro mimopražské za provolaný čas. Stejně tak i využití mobilního telefonu se výrazně prodraží.

GE Capital Bank se tímto krokem připojila k řadě dalších ústavů, které podobné služby s úspěchem nabízejí již nějakou dobu. Celkově je to jen dalším důkazem trendu, že banky se stále více budou snažit méně zaměstnávat svoje pobočky a svoji pozornost přesunou na komunikační kanály, jako jsou klasické telefony, mobilní telefony a internet. Pozitivní dopad pro uživatele s

lužeb přímého bankovnictví by mohl být v jejich v dalším zlevňování.

Zdroj: HN z 16. 08. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka