Klienti českých bank mají ještě daleko k současným podmínkám bankovního trhu v USA, kde lze často získat internet zdarma a téměř nulové jsou i komunikační poplatky. Přesto ale počet klientů přímého bankovnictví v ČR strmě roste, i když do stavu, kdy by př
edstavoval alespoň procento celkové klientely, je zatím velmi daleko. Do r. 2003 jsou však očekávány velmi vysoké přírůstky.Technologické změny ovlivňující finanční služby zasáhly i český bankovní sektor. Přímým bankovnictvím klasické pobočkové sítě. Jde tedy o tzv. alternativní distribuci bankovních služeb.Nižší náklady
V její prospěch hovoří nižší nákladovost. Podle zahraničních pramenů stojí banku jednoduchá transakce provedená v pobočce 1,77 USD, zprostředkovaná po telefonu 0,66 USD, přes bankomat 0,29 a internetová pak pouze zlomek ceny v porovnání s klasickou operací v pobočce - 0,15 USD. Tendence k co nejvě
tšímu prosazení alternativní distribučních kanálů je ze strany bank evidentní a bude sílit, protože jsou efektivnější.Další přednosti přímého bankovnictví
O kvalitě přímého bankovnictví hovoří především možnost provádět trzv.
aktivní operace - informativní použití telefonu pro zjištění např. zůstatku na účtu je využitím služby jen z menší části, protože klient zůstává ve vztahu k bance v pasivní roli. Pokud však může zadat např. příkaz k úhradě, založit termínovaný vklad nebo dokonce uložit hotovost bez kontaktu s pracovníkem banky, jde o skutečnou alternativu klasické pobočkové obsluhy.V tomto ohledu se zdá být přímé bankovnictví v českých podmínkách (i přes déle trvající vývoj a implementaci), zatím v plenkách, zejména pokud jde o klienty-fyzické osoby.
Zdroj: HN z 29. 11. 1999



 
				 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					