Konec tradičních bank se blíží. Podle studie společnosti Ernst & Young uspějí v budoucnu subjekty s širokým spektrem produktů.
Konec tradičních bank se blíží. Podle studie společnosti Ernst & Young uspějí v budoucnu subjekty s širokým spektrem produktů. Banky a finanční instituce ztrácejí řady doposud věrných zákazníků, kteří se až díky novým informačním technologiím dozvěděli, že konkurence nabízí lepší služby. "Bankám a ostatním finančním institucím nezbývá nic jiného, než pečlivě budovat vztahy se svými klienty tak, aby si je udržely i v okamžiku, kdy konkurence nabídne momentálně výhodnější podmínky," uvádí studie společnosti Ernst & Young. Ze studie vyplývá, že náklady vynaložené na budování vztahů s klienty (Customer Relation- ship Management - CRM) loni vzrostly v průměru o 31 procent. Celkové náklady na technologický rozvoj přitom ve stejné době vzrostly jen o osm procent. Ne vždy je však přístup firem efektivní. Více než 60 procent z celkem 125 finančních i jiných dotázaných institucí z 20 zemí celého světa nedokázalo vůbec posoudit, zda jejich aktivity v oblasti CRM měly nějaký efekt.
CRM není jediným problémem, který musí finanční instituce s nástupem informačních technologií řešit. "Do budoucna se dá očekávat, že hranice mezi tradičními finančními institucemi se budou postupně stírat a stále důležitější roli na
finančním trhu budou hrát zprostředkovatelé nabízející široké spektrum produktů bez ohledu na to, zda jde o bankovní, či nebankovní služby," uzavřel Ernst & Young.