Druhá CRMsession2001 se koná v Brně 2.října 2001

21.09.2001 | , infocom
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

CRM (Customer Relationship Management) je v současné době velmi frekventovaným termínem. Ne vždy je zcela jasné, co je tímto termínem myšleno a k čemu by měly být procesy CRM vlastně užitečné.

Stručně se dá říci, že jejich smyslem  je získání údajů o zákazníkovi, jeho přáních a potřebách a na základě analýzy těchto údajů pak předpovídat budoucí vývoj v dané oblasti. Nejedná se přitom jen o procesy, které dovolují vést evidenci  o  požadavcích klientů, jako celku. Umožňují rovněž evidovat jakýkoliv kontakt s kterýmkoliv klientem, ukládat informace  z těchto kontaktů, případně je aktualizovat. Klient pak v jakémkoliv okamžiku, kdy se obrátí například na zákaznické centrum, získává dojem důvěrného prostředí, neboť operátor zná jeho potřeby, přání i minulé uskutečněné rozhovory a odpovědi na ně. Kromě příjemného pocitu klienta, mu tímto přístupem firma také šetří jeho čas a zvyšuje pohodlí a luxus nabízených služeb. CRM tedy znamená propojení marketingu a informačních technologií, které umožňuje věnovat zvýšenou péči zákazníkovi, tím udržet jeho věrnost firmě a zvyšovat její stabilitu a důvěryhodnost.

Dne 25.dubna 2001 pořádala společnost info♦com v hotelu Praha symposium pod názvem CRMsession2001. Jeho hlavním tématem byla komunikace s klienty obecně s podrobným zaměřením na podstatu CRM procesů.

V době, kdy stojíme na prahu informační společnosti, je jasné, že nejcennějším produktem současnosti jsou informace. Jejich správné zpracování ve správnou chvíli často rozhoduje o úspěchu či neúspěchu firmy. Jednou z cest, jak získat dostatek potřebných informací je komunikace a to jak komunikace s klienty, obchodními partnery, tak se zaměstnanci. Pro usnadnění získání a následné zpracování potřebných údajů v rámci komunikace byly vyvinuty právě  procesy CRM.

V České republice se zatím nedá hovořit o běžně zavedených CRM procesech v  rozsahu, jak byl naznačen výše. Proto bylo symposium  CRMsession2001 koncipováno, jako setkání odborníků z oblasti komunikace se zákazníky, s představiteli marketingových, PR a klientských oddělení předních společností na českém trhu. V rámci tohoto setkání, byly  diskutovány základní principy komunikace se zákazníky, možnosti  CRM procesů, zkušenosti s jejich aplikací a trendy do budoucna.

O své zkušenosti z komunikace a jejími úskalími v různých oborech s více jak dvěmi stovkami účastníků přišli podělit například Martin Krafl, vedoucí tiskové služby Kanceláře prezidenta republiky, Libor Vacek, mluvčí Ministerstva financí, Drahomíra Jiráková, Senior Communications Manager McDonald´s, Věra Kudynová, ředitelka vnějších vztahů a komunikace společnosti Fischer, Milan Tománek výkonný ředitel řízení komunikace skupiny ČSOB, Daniel Častvaj, tiskový mluvčí ČEZ či Martin Horák marketing manager Českého Telecomu. Právě takto široké spektrum vystupujících, které pokrývalo komunikaci od státních institucí, přes významné polostátní, či bývalé státní podniky až po vyloženě komerční subjekty, mohlo ukázat, jak široká je oblast komunikace s klienty a co všechno může obnášet.

V návaznosti na tato vystoupení zástupci předních IT společností, jako jsou například IBM, Gemma Systems, ICZ, Alcatel či PCC Solutions dokladovali svými prezentacemi, jak je možné právě zmíněnou komunikaci zlepšit, povýšit či zefektivnit  aplikací procesů CRM. Přiblížili přitom nejen podstatu tohoto termínu, ale rovněž nutné technické podmínky pro  nasazení procesů CRM, možnosti vyhodnocování, správy a efektivního používání.

CRMsession2001  v Praze tak podalo ucelený obrázek o oblasti CRM jako o jednom z nastupujících trendů v komunikaci s klienty. Jakákoliv společnost, která má alespoň jednoho zákazníka, potřebuje CRM na úrovni odpovídající jejímu postavení na trhu. To je parafráze věty, která zazněla právě v rámci diskuse na první CRMsession2001, kterou společnost info♦com pořádala 25.dubna.

Samozřejmě, že jedno jediné symposium nemůže zcela vyčerpávajícím způsobem pokrýt tak závažnou tématiku. Proto se společnost info♦com rozhodla pokračovat v pořádání symposií CRMsession2001 i na podzim. Tentokrát se zástupci komunikačních oddělení významných firem a institucí spolu s odborníky na IT sejdou v 2.října v Brně v hotelu Holiday inn.

I tentokrát se bude hovořit o problematice komunikace v celé její šíři a i tentokrát bude středem pozornosti CRM, jak výrazný nástroj rozvinutí firemní a klientské komunikace. Mezi vystupujícími budou samozřejmě opět specialisté ze světa IT, zastupující společnosti, které se aplikacemi CRM aktivně zabývají. Konkrétně se jedná o  Siemens, Alcatel, 2N, Ramert, PCC Solutions, Gemma Systems.  Oblast komunikace budou zastupovat opět mluvčí různých institucí a společností, konkrétně Anna Stárková, vrchní ředitelka sekce vztahů k veřejnosti a mediální politiky Ministerstva průmyslu a obchodu, Otakar Černý, tiskový mluvčí Ministerstva zdravotnictví, Petr Spilka mluvčí jaderné elektrárny Dukovany. Speciálními vystupujícími budou Martin Smrž, generální ředitel společnosti Taylor Nelson Sofres, který bude prezentovat mimo jiné i výsledky šetření veřejného mínění ve vztahu k procesům CRM a Renata Fletcher, Customer Care Director, která bude účastníky symposia seznamovat s tím, jak společnost Contactel, kterou reprezentuje, postupovala při výběru vlastního CRM, jakým vývoje přitom společnost prošla, jaké problémy ji čekaly a jak složité bylo jejich odstranění.

Brněnská CRMsession2001, kterou svoji účastí a vystoupením zaštítí i hejtman Brněnského kraje pan Stanislav Juránek, by tak měla navázat na pražské symposium a nabídnout účastníkům příjemný den plný zajímavých informací a setkání.  I proto se nejedná o pouhou konferenci, ale její nedílnou součástí je i výstavní část, respektive expozice  některých významných firem v oblasti CRM, které zde demonstrují možnosti procesů CRM v praxi.

Bližší informace o CRMsession2001 v Brně získáte na www.infocom.cz/crm, nebo přímo v sídle společnosti info♦com na telefonním čísle 02/24816150.

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka