Většina motoristů by podle průzkumu sjednala povinné ručení u ČP

07.09.1999 | ,
Ručení


Česká pojišťovna (ČP) zůstává i po zrušení svého monopolu na pojištění odpovědnosti za škody způsobenéprovozem motorového vozidla, takzvaného povinného ručení, nejpreferovanějším pojišťovacím ústavemp...

Česká pojišťovna (ČP) zůstává i po zrušení svého monopolu na pojištění odpovědnosti za škody způsobenéprovozem motorového vozidla, takzvaného povinného ručení, nejpreferovanějším pojišťovacím ústavemprovozujícím tento druh pojištění. Jak vyplývá z průzkumu společnosti Sofres- Factum, jako pojišťovnu "první namysli" by si ji vybrala zhruba polovina (49 procent) populace osob starajících se v domácnostech o povinné ručení.

U zatím nejúspěšnějšího konkurenta ČP, pojišťovny Allianz, by si povinné ručení sjednalo 12 procent populace.Devět procent populace by si vybralo IPB pojišťovnu, sedm procent Kooperativu a tři procenta Generali. Desetprocent dotázaných ještě nebylo rozhodnuto a stejné procento by zvolilo ostatní pojišťovny.

U majitelů vozů do 1350 kubických centimetrů, to je v kategorii automobilů tvořících zhruba 70 procent pojistitelnéhotrhu osobních automobilů v domácnostech, by si ČP zvolilo 52 procent osob starajících se v domácnostech o tentodruh pojištění. V kategorii silnějších vozů by ČP volilo pouze 40 procent dotázaných, Allianz získala 15 procentpreferencí.

Českou pojišťovnu by si pro sjednání povinného ručení vybrala jako pojišťovnu "první na mysli" také téměřpolovina manažerů, tedy osob rozhodujících nebo spolurozhodujících ve firmách o výběru pojišťovny pro povinnéručení.

Jak dále vyplynulo z průzkumu společnosti Sofres-Factum, uskutečněného od června 1999 a během něhož bylo všesti vlnách osloveno vždy zhruba 400 občanů České republiky starších 18 let, preference České pojišťovny, jakopojišťovny první na mysli, mají vzestupnou tendenci. Zatímco v první vlně šetření by si ji zvolilo 44 procent osobstarajících se v domácnostech o povinné ručení, v zatím poslední šesté vlně, by to již bylo 55 procent. Naopakpreference jejích konkurentů spíše stagnují nebo dokonce mírně klesají, uvádí agentura Sofres-Factum.

Zdroj: ČTK

Autor článku