Již tradičně přichází začátkem podzimu společnost top vision s diskusním setkáním markterérů, Marketing Challenge Forem. Letos se koná přímo v Praze, v příjemných prostorách Břevnovského kláštera, a vystupující se zaměří především na budoucnost marketingu, aktuální trendy, nové nástroje a moderní způsoby, jak oslovit zákazníka.
První diskusní blok se ponese v duchu „Výletu“ do budoucnosti aneb Jaký bude klient / spotřebitel po roce 2010. O obsahu možná napoví slova prezidentky České marketingové společnosti, Jitky Vysekalové, která bude jedním z účastníků diskuse:
„Goethe kdysi řekl, že “lidstvo spěje stále vpřed a člověk zůstává stále stejný“, v něčem určitě ano. Stále nás okouzlují nevšední zážitky. Stále podléháme emocím a chceme být výjimeční. Někdy prostřednictvím výjimečných věcí. Spotřebitel 21. století má jiný životní styl, který se stále mění. Vše se zrychluje, nemáme čas, a když ho máme, tak ho trávíme (někteří) v „chrámech konzumu“. Objevuje se event, guerilla či virový marketing. Stále více a stále rychleji. Nové technologie k tomu přispívají. Ale připravme se i na ekonomický pokles, na reakci na změny, které přijdou. Jak řekl Darwin: „Není to ten nejsilnější z druhů, který přežívá, ani ten nejinteligentnější, ale ten, který se nejlépe umí přizpůsobit změnám.“ A nezapomeňme na člověka, není to jen spotřebitel.“
Jeden z moderátorů Marketing Challenge Fóra, ředitel OgilvyInteractive, Tomáš Jindříšek, dodává, že „Současný marketing je často možno s nadsázkou označit Marketingem říše za zrcadlem. Zákazníci, nazývaní alibisticky cílovou skupinou, jsou pomyslně násilně řazeni do různých sociodemografických tabulek a dle těchto skupin je na ně „vypouštěna“ reklama. Participanti cílových skupin jako kdyby žili v imaginární říši za zrcadlem. Jejich potřeby marketéři spíše odhadují, než skutečně znají. Ale vzhledem k dalšímu rozvoji interaktivních komunikačních kanálů, jako je internet a mobil, budeme mít v budoucnu k dispozici daleko přesnější informace o tom, po čem zákazníci opravdu touží. Časem se nejvíce používané spojení „zasáhnout cílovou skupinu“ pravděpodobně posune do termínu „zákazníky ovlivnit“. Marketing se stane daleko více decentralizovaný a taktický a bude v něm potřeba mnohem více analytiků. Na druhou stránku bez zajímavých sdělení, užitku pro klienta a správné taktiky nepomohou stejně jako dnes ani nejnovější možnosti.“
Na nové technologie naváže téma Globalizace českého internetu a jeho dopad na marketing, obchod a komunikaci, protože „Ač jde původně o americkou armádou vyvinutý komunikační kanál, dnes internet nabízí globálně sdílená data, hodnoty, názory. V zemích, kde je svoboda slova vzácností, je internet nástrojem politického odboje a stejně jako televize ovlivnil jak podobu tištěných médií, tak mezilidskou komunikaci. I dnešní obyvatelé v ČR s rozvojem internetu a jeho služeb mění své návyky a svůj život“ míní jeden z vystupujících, On-line Marketing Manager Microsoftu Julek Hájek.
Do diskuse o dopadech globalizace internetu na marketing a komunikaci se zapojí také marketingová ředitelka Google Czech Republic, Kateřina Holcmanová, která zastává názor, že: „Celosvětový růst penetrace broadbandu přináší dnešnímu marketingu výzvu v podobě „vzdělanějšího spotřebitele". Ten má přístup k informacím z celého světa, výrobky a služby jedním klikem porovná s konkurencí a neváhá se o svoji pozitivní i negativní zkušenost podělit s ostatními, například v diskusních fórech. Na druhou stranu, veškeré chování spotřebitele je na internetu snadno měřitelné. Internet umožňuje přesné zacílení i úzkých zájmových skupin, interakci se zákazníkem a rychlou reakci na jeho požadavky. Přes svou masovost tak dokáže být z hlediska marketingu velmi „osobní", a proto efektivní.“
Jedním z nových prostorů, který internet vytváří, je jednoznačně virtuální realita. Jaké má výhody a nevýhody? „Zábava i práce se stále více přesouvají do virtuální reality a s tím roste i naše ochota o sobě uvádět na internetu stále více informací. Business sítě zajímají naše reference, zkušenosti a úspěchy, jinde na sebe prozradíme svůj hudební vkus. Dříve než jdeme na schůzku, zeptáme se vyhledávačů a komunitních webů, co všechno vědí o člověku, se kterým se teprve setkáme. Tyto informace jsou volně k dispozici všem, kdo je hledají. Marketing bude hledat příležitosti, jak je využít k osobnější komunikaci a jak zároveň respektovat nepsaná pravidla sociálních sítí“ míní Marketing Direktor, BezRealitky.cz, Božena Zbranková, která spolu se zástupce šéfredaktora Strategie, Dominikem Hrodkem, a dalšími odborníky bude hostem odpolední diskuse na téma on-line marketingu.
Marketing Challenge Forum ve znamení nových technologií přinese i rady a tipy, jak na změnu zažitého vnímání značky, jak vytvořit netradiční spotřebitelskou kampaň, či jak změnit marketingovou komunikaci při růstu firmy. Celý program doplní interaktivní workshopy a večerní program v kubánském stylu. Nebude chybět občerstvení a koktejly s chutí léta, vše dokreslí bubenická show, do které se může zapojit doslova každý.
Nebuďte KONZERVAtivní a přijďte se nechat inspirovat, jak osvobodit své nápady: 2. - 3. října 2008 na Marketing Challenge Forum.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
