Jak a kde zní „Rytmus v krizi“?
Nebude překvapením, že jedním z hlavních témat byla stagnace ekonomiky a její dopad do podniků.
Překalkulovávání plánů, krizové scénáře, záložní plány, jsou současnou hlavní náplní finančních pozic, vánoční nálada ještě počká.
„Pojďme do interní propagace ekonomického hlediska dovnitř firmy. Učme neekonomické a zejména technické pozice“ vyzval v úvodním diskusním bloku Finanční krize, snižování nákladů a kde hledat rezervy, Karel Kloboučník, finanční ředitel, ŠKODA POWER. Také varoval před unáhlenými finančními rozhodnutími a za problematický označil přístup bank, které v této situaci firmám pozici ještě stěžují (přístup, zvyšování úroků atp.).
Jednou z variant k vyšší efektivitě je procesní přístup a navazující systémy včasného varování. Takový, dovedený do opravdového detailu představil Jiří Diviš, vedoucí úseku procesního řízení s Petrem Pešákem za ekonomiku společnosti SAZKA. Časová zpoždění, vizualizace kompetenčních modelů, zkrácení doby trvání přípravy prodeje vstupenek ze 40 na 25 dní.
Po společném obědě následovala první část „hledání rytmu“ s partnerem akce, Original Rythm Team. Ve společném bubnování se osvědčil srdeční rytmus, který podivuhodně vystihuje několikrát vyslovenou větu „návrat ke kořenům“.
Nákladové kalkulace byly předmětem odpoledního bloku. Jan Bolek, vedoucí controllingu společnosti DEK je též zastáncem procesů. Představil analýzu profitability v multidimenzionálním prostředí, její vliv na výsledky spočívající především ve správné alokaci, a tím lepší vyjednávací a rozhodovací pozice.
Poslední příspěvek controlling v krizi aneb návrat ke kořenům v režii Tomáše Slováka z DHL Information Services, uvozen slovy „Co nezabije, to posílí“ či „šance ukázat se“, otevřel otázky, které přes den ještě zůstaly otevřeny a vzal to postupně. Jak controlling přispívá k realizaci krátkodobých i dlouhodobých firemních cílů, jak vystupovat vůči „interním“ zákazníkům přes finance, procesy a nástroje po učení a vývoj. A výzvy? Redesign controllingu, specializované formy (akční, efektový a integrační controlling), efektivní procesy a nástroje a hlavně benchmarking.
Večerním rytmem bylo „skupinové dorozumění“, „výzva k aci“ a „ztvárnění živlů“, tedy kompletní průprava na následující měsíce !?
e-mail: vaclavikova@point-cosulting.cz
fax: +420-234 718 710
web: www.point-consulting.cz



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
