Během dvou až tří let nastoupí paní Kocourková do práce a měsíční rozpočet rodiny bude asi o 5 000 Kč větší. V té době si paní Kocourková uzavře stavební spoření s pravidelnou měsíční úložkou 1 500 Kč. Po pěti letech spoření bude mít našetřeno 120 000 Kč. K částce připočteme prodejní cenu za nynější automobil a Kocourkovi si budou moci pořídit - formou finančního leasingu za přijatelných podmínek, automobil nový v hodnotě 300 000 Kč.
Kocourkovi složí při uzavírání leasingové smlouvy akontaci ve výši 60% a následné měsíční splátky po dobu 5 let se potom budou pohybovat kolem 3 000 - 3500 Kč včetně pojištění. Díky docela vysoké akontaci přeplatí půjčenou částku asi o 30 %.
Pokud nastane situace, že nebudou mít Kocourkovi dostatek finančních prostředků na 60% akontaci, složí pouze 50 %, nebo ze svých požadavků sníží a vyberou si tak levnější automobil, třeba za 250 tisíc apod.
Pro svůj cíl - mít nový automobil dle svých představ, chtějí Kocourkovi tedy využít kombinaci starého dobrého stavebního spoření s finančním leasingem. Prostředky ze stavebního spoření budou sloužit jako akontace. Finanční leasing je v dnešní době velice populární a jeho hlavní nevýhodou je vysoké přeplacení půjčené částky a nutnost havarijního pojištění. Kocourkovi na tyto podmínky rádi přistoupí, jinak by se nového automobilu dočkali až za 10 - 15 let. Důležité je správně uzavřít leasingovou smlouvu. Tedy s jasnými podmínkami ohledně pojištění, mimořádných splátek, dřívějšího splacení a přepočítání pravidelných splátek dle inflace, převzetí do osobního vlastnictví apod.
Aktuální informace o finančním leasingu získáte v sekci Leasing.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
