Kromě odborníků z resortu se akce zúčastnili ministr a předseda Legislativní rady vlády Pavel Zářecký, zástupci Ministerstva financí, České správy sociálního zabezpečení, Svazu průmyslu a dopravy, Konfederace zaměstnavatelských svazů, Hospodářské komory, Svazu obchodu a Komory daňových poradců. Nechyběli ani někdejší ministři práce a sociálních věcí Petr Nečas a Zdeněk Škromach.
„Povinnost zaměstnavatelů odvádět pojistné na sociální zabezpečení existovala vždy, tedy i v 1. pololetí 2007 a byla stanovena přímo zákonem“, zdůraznil na jednání Petr Šimerka. „Víc než 99 % plátců pojistného z cca 260 000 to také nezpochybnilo a pojistné proto zaplatilo. V současné době není žádný důvod zahltit okresní správy sociálního zabezpečení žádostmi o vrácení pojistného. Navíc – promlčecí lhůta pro případné vrácení přeplatku na pojistném, které bylo zaplaceno v roce 2007, končí až 31. prosince 2012“, dodal ministr práce a sociálních věcí.
Z jednání také vyplynula dohoda, že se všichni účastníci opět sejdou poté, co Nejvyšší správní soud rozhodne v právním sporu, který v souvislosti s platbou pojistného v 1. pololetí 2007 probíhá. Podle informací z médií by se Nejvyšší správní soud měl danou věcí zabývat letos v únoru. Do 6. ledna 2010 evidovala Česká správa sociálního zabezpečení, jejíž okresní správy mají na starosti výběr pojistného, 4 626 žádostí o jeho vrácení, v celkové výši cca 12,6 mld. Kč.
Podle ministra práce a sociálních věcí Petra Šimerky na případném vracení pojistného na sociální zabezpečení za 1. pololetí 2007 nikdo nemůže vydělat. Takový postup by v době rostoucího deficitu státního rozpočtu pouze vedl k dalšímu zadlužování státu, který by ve výsledku zaplatili všichni, tedy i firmy, kraje či města, která nyní chtějí pojistné vrátit.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
