Princip přímé likvidace u povinného ručení je založen na skutečnosti, že pojišťovna, u níž má motorista uzavřenou pojistku, se o vyřízení nehody postará ve všech případech – tedy ať už je klient v roli poškozeného či viníka. „Škodu na vašem autě vám zaplatíme přímo my a následně vše vyřídíme s pojišťovnou viníka. Nemusíte tak již jednat s cizí pojišťovnou, prostě stačí zavolat do své, tedy do České pojišťovny,“ vysvětluje hlavní výhodu přímé likvidace Radim Nekov, vrchní ředitel likvidace pojistných událostí ČP.
Unikátní produkt 1. Povinné ručení Bez povinností pomáhá řidičům ve všech nehodových situacích. Nechrání tedy jen okolí, ale i vlastníka vozidla samotného, a to i v případě, kdy mu škodu způsobil klient jiné pojišťovny. Česká pojišťovna tuto škodu zdokumentuje, vyplatí pojistné plnění a vše potřebné pak dořeší s pojišťovnou viníka. Kromě bezplatné pomoci při vyřízení pojistné události s pojišťovnami viníků nehod poskytuje Česká pojišťovna svým klientům také další služby. Klienti s nejběžnějšími produkty povinného ručení Standard a Bonus Exclusive získávají navíc k pojištění bezplatný odtah vozu až do vzdálenosti 500 km a bezplatné zapůjčení náhradního osobního vozidla na tři dny i v případě, že nehodu zaviní.
Informovanost českých motoristů o možnostech a výhodách přímé likvidace každým dnem roste, což dokazují také statistiky České pojišťovny. V případech, kdy byla klienty ČP využita přímá likvidace škodní události, seděli za volanty havarovaných aut častěji muži (70 %) než ženy (30 %). Jen za prvních šest měsíců existence 1. Povinného ručení Bez povinností využilo asistenci v podobě odtahu nepojízdného vozidla již téměř 2 000 řidičů a řidiček. Bezmála čtyři stovky klientů České pojišťovny pak měly zapůjčeno náhradní vozidlo na tři dny zdarma.
Většina dopravních nehod, po kterých byly klienty využity výhody 1. Povinného ručení Bez povinností, se stala v České republice. Z více než pěti desítek případů, které se staly v zahraničí, se nejvíce havárií odehrálo na Slovensku (24), následuje Německo s 13 případy, Polsko (6) a Rakousko (5). Odtah vozidla pro své klienty však Česká pojišťovna zařizovala např. i z Nizozemí, Itálie či dokonce z Velké Británie.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
