V rámci příprav na privatizaci bude muset stát poskytnout Komerční bance další miliardy. Podle informací HN by se stavem banky a metodami řešení špatných úvěrů měla vláda zabývat na konci listopadu či počá
tkem prosince.Člen představenstva KB Petr Budinský včera prohlásil, že o restrukturalizaci 60 miliard rizikových úvěrů tržní cestou se uvažuje spíše jako o "doplňkové metodě". Původně vedení KB očekávalo, že po chystaném navýšení základního jmění banky o 9,5 miliardy korun se vytvoří dostatečný "polštář", který vykryje ztrátu, která by odprodejem špatných aktiv na trhu vznikla. "Navýšení základního jmění je nutnou, ale ne postačující podmínkou," řekl Budinský. Tento způsob se podle něj navíc ukázal jako
finančně velmi náročný, což by se prý mohlo negativně projevit při privatizaci banky. Budinský považuje za reálné, že první kolo navyšování základního jmění začne příští měsíc.Rozhodnutí o vyřešení problému špatných úvěrů je důležitou informací, která by měla být obsažena v informačním memorandu, které obdrží zájemci o privatizaci banky. Podle oficiálních informací jich je více než deset.
Z 60 miliard rizikově hodnocených půjček je 40 miliard zcela ztrátových. Polovinu z nich banka kryje rezervami, zbytek zástavami nemovitostí a jiným zajištěním.
Z Komerční banky již letos stát odkoupil přes Konsolidační banku 23 miliard korun ztrátových úvěrů. V případě České spořitelny to bylo letos 33 a loni v prosinci 10 miliard korun ztrátových úvěrů. Tyto operace prohloubily loňskou a očekávanou letošní ztrátu Konsolidační banky v součtu o 22 až 23 miliard korun.
Zdroj: HN z 24. 11. 1999



 
				 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					