Cesta studentů VŠE v Praze k mezinárodnímu úspěchu započala 15. února letošního roku. V národním kole soutěže zaměřené na řešení skutečných obchodních případových studií porazila čtveřice vítězů dalších 11 týmů. Z českého finále si Martin Kurnas, Niklas Nosek, Emilie Valentová a Martin Vodák odnášeli kromě certifikátu také volnou vstupenku na celosvětové finále v tureckém Istanbulu.
Do města rozprostírajícího se mezi dvěma kontinenty se o titul přijelo utkat celkem 19 družstev z pěti kontinentů. Všichni nominovaní vyslanci reprezentovali své země se ctí. O titul se srdnatě utkali studenti posledních a předposledních ročníků vysokých škol z Brazílie, Dánska, Francie, Německa, Indie, Irska, Jižní Afriky, Lucemburska, Norska, Rakouska, Ruska, Řecka, Španělska, Švédska, Turecka, USA a Velké Británie.
Vysoká vyrovnanost všech finalistů donutila porotu poprvé hlasovat o vítězi. Štěstěna se nakonec přiklonila na stranu obhájců trofeje z USA a zkušeného týmu Švédska.
„Musím říct, že výkony soutěžících jsou rok od roku vyrovnanější, a to zejména díky náročným lokálním kolům, která studenty nekompromisně prověří. Rychlá orientace v obchodních informacích, týmová spolupráce při prezentaci a efektivní argumentace tvoří klíč k úspěchu při řešení skutečných obchodních případových studií,“ vyjádřil se k letošnímu průběhu soutěže Pavel Závitkovský, Partner odpovědný za nábor studentů ve společnosti KPMG Česká republika a pravidelný porotce mezinárodního finále.
Svou připravenost na budoucí profesní kariéru museli soutěžící prokázat při řešení několika případových studií zaměřených mimo jiné na problematiku online nakupování, či CSR. Ve druhém případě měla družstva za úkol dostat téma do povědomí nejen klientů, ale i firemních zaměstnanců a vyzdvihnout možnosti, jak lze z těchto aktivit profitovat. Ve finálovém kole řešily poslední čtyři týmy případovou studii zaměřenou na krizovou komunikaci a nápravu nelehké situace, do které se dostal těžařský gigant BP.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
