Banka Barclays ohrozila důvěru

02.08.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Významný britský peněžní ústav Barclays, který od včerejška zavedl bankovnictví po internetu, musel po několika hodinách tuto službu přerušit

Významný britský peněžní ústav Barclays, který od včerejška zavedl bankovnictví po internetu, musel po několika hodinách tuto službu přerušit. Došly mu totiž stížnosti zákazníků, že když chtěli zjistit stav svého účtu, objevil se jim na obrazovce počítače obrázek konta zcela jiného klienta. Provoz byl obnoven po třech a půl hodinách, jenže banka se vrátila ke starému, méně pokročilému informačnímu systému.

Mluvčí banky prohlásila BBC News, že problém vznikl při modernizaci softwaru. "Důkladně prověříme celý systém a neobnovíme provoz na vyšší úrovni, dokud nebudeme zcela přesvědčeni, že se to nestane znovu," dodala. Podle ní však došlo jen sedm stížností, zatímco

s bankovním systémem komunikovaly tisíce klientů. Omyl vysvětluje banka tím, že když dva zákazníci adresovali své účty současně, simultánně, chybný software je nasměroval na konto toho druhého.

Jak BBC News řekla Anna Bradleyová, ředitelka Národní rady spotřebitelů, "nynější problémy Barclays Bank dále podrývají spotřebitelskou důvěru a pokud poskytovatelé, jako je Barclays, nevyřeší problémy bezpečnosti, zajištění soukromí a spolehlivých služeb pro zákazníky, elektronický obchod se nerozvine".

Zdroj: HN z 02. 08. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka