Předepsané pojistné za celé životní pojištění v 1. čtvrtletí dosáhlo 11 miliard Kč. Výrazně hůře si vedou produkty s jednorázově placeným pojistným, kde se předpis pojistného propadl o 43 procent. Předpis produktů s běžně placeným pojistným klesl meziročně o 1,1 procenta.
Čtěte také
Omezení provizí pojišťovákům by mělo zabránit přepojišťování smluvDaňový odpočet za životní pojištění loni klesl, průměrně činil 7427 Kč
Pojišťovny odhalily podvody za stovky milionů, víc než před rokem
V životním pojištění poklesl meziročně počet aktivních smluv o více než 200.000 (minus 3,4 procenta) a počet nově uzavíraných smluv nadále klesá výrazným tempem (minus 35 procent). Po delší době se však začíná snižovat i počet stornovaných smluv.
"Situace, kdy je ukončeno 800.000 smluv a ve stejném období jich je sjednáno 600.000, není při existenci 5,7 milionu aktivních smluv dobrá a neodpovídá zdravému vývoji produktu, který je konstruován jako dlouhodobý," uvedl ředitel asociace Jan Matoušek. Přesto věří, že v životním pojištění postupně dojde k obratu, ať už díky rostoucí finanční gramotnosti občanů, přijatým samoregulačním opatřením pojišťoven nebo efektu aktuálně projednávané regulace provizí, která pozitivně změní motivaci zprostředkovatelů.
"Trh životního pojištění prodělal šok. Nekonečná diskuze o regulaci v parlamentu, nepochopitelné legislativní přílepky upečené na poslední chvíli a mediální tlak regulační lobby způsobil, že klienti začali od produktů životního pojištění couvat. Pád o 35 procent u nově sjednávaných smluv nemá na vyspělém trhu s rostoucí ekonomikou obdoby," řekl ČTK ředitel společnosti Chytrý Honza Jiří Paták. Negativní dopad bude mít tento trend hlavně na pojišťovny. Zmrazení, nebo dokonce zhroucení trhu s životním pojištěním přinese podle něj vysoká rizika i spotřebitelům, kteří nebudou zajištěni proti rizikům.
V neživotním pojištění činilo předepsané pojistné za první čtvrtletí 20,1 miliardy Kč. Růst je srovnatelný s růstem dosaženým za celý rok 2015. Povinné ručení stouplo o 1,9 procenta, což odpovídá tempu roku 2015. Havarijní pojištění svůj růst nadále zrychluje ze 6,1 procenta na aktuálních 9,2 procenta.
"Vzhledem k tomu, že meziročně stoupl počet havarijně pojištěných vozidel o více než osm procent, je vývoj předepsaného pojistného způsoben zejména tím, že si motoristé začali více uvědomovat rizika a svá vozidla více pojišťují," vysvětlil Matoušek. V souladu s příznivým vývojem ekonomiky lze podle něj sledovat i pozitivní vývoj v pojištění podnikatelských rizik. Tam byl meziroční nárůst o 3,8 procenta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
