zdobeným bohatě dekorativními prvky, naše přání může být splněno. Pro milovníky romantiky a dřevěných haciend jsou na trhu krby s dřevěným obkladem a kamennou římsou. Moderní krby se přestaly ohlížet na své historické vzory a směle se osvobodily od stylových a tvarových konvencí minulého století. Jejich jednoduché, strohé a pravidelné tvary bez zbytečných ozdob reflektují moderní dobu a nejnovější puristické trendy. V materiálovém řešení případného ostění a portálu díky vyspělým technologiím padly poslední bariéry - v nabídce specializovaných firem najdeme vedle klasického keramického a přírodního kamenného obkladu také kámen umělý, barvené sklo či ušlechtilé kovy. Stále oblíbená zůstává omítka, která se vzdala hrubé struktury a jemný štuk nechává odvážně probarvit podle vkusu svých majitelů. Módním hitem jsou zcela prosklené krby ve tvaru pyramidy se spodním odtahem, nebo naopak otevřené ohniště uprostřed obytného prostoru s odtahem spalin jakousi velkolepou "digestoří". Klasický komín prostorového krbu v moderním interiéru často nahrazuje nerezová elegantní, ač trochu technicistně a chladně působící trubka.
V domácnosti s dětmi je ideální příležitost pro uplatnění krbové vložky či krbových kamen, které nám umožňují bezpečně oddělit žár plamenů za prosklenými dvířky. Poletující jiskry a odletující kousky praskajícího dřeva z otevřeného krbu ohrožují nejen naše ratolesti, ale také podlahovou krytinu v okolí. Prostor před krbem a krbovými kamny je kromě toho místem, kde nám z rukou padají kousky třísek a vyhořelé zápalkové hlavičky, proto řešíme okolí krbu do bezpečné vzdálenosti z nehořlavého materiálu. Jedná se konkrétně o pásy šířky 80 cm před krbem a 40 cm po jeho stranách. Na podlahy se pokládá bezpečnostní tvrzené a žáruvzdorné sklo, do dřevěné podlahy se zapouštějí kovové pláty nebo se rozprostírá betonová probarvená mazanina. Keramickou dlažbu může suplovat dlažba čedičová případně skleněná mozaika. Také ohniště krbu musí zůstat nehořlavé - ze šamotových cihel, kovu, popřípadě moderních materiálů, například skamolexových desek.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
