Internetové bankovnictví v ČR využívá podle studie téměř polovina lidí. S hackerským útokem se setkalo více než 17 procent klientů bank, škody z tohoto druhu kriminality v ČR překračují miliardu korun ročně.
Banky mají různé způsoby, jak identifikovat klienty
Studie porovnávala situaci v zabezpečení elektronických plateb mezi 70 bankami v 16 státech. Banky v jednotlivých státech Evropy mají různé způsoby, jak identifikovat klienty při elektronické komunikaci. V polovině sledovaných zemí je obvyklý certifikát nebo elektronický podpis. V Řecku, Turecku a Moldavsku se banky spoléhají na PIN nebo heslo. Estonské banky využívají často elektronické občanské průkazy. V ČR banky mají v oblibě autorizaci pomocí SMS s kódem.
-
Heslo do online bankovnictví si většina Čechů aktivně nemění
-
Platby mobilem se zatím neprosadily. Blýská se na lepší časy?
-
Počet bezkontaktních plateb stále roste, nejvíce v restauracích
-
Jak platit na dovolené a nepřijít o peníze
-
Klienti zkrachovalých bank dostanou peníze za sedm pracovních dní
Kromě identifikace a autentizace klientů používají české banky zabezpečené komunikační kanály. Ty jsou pro komunikaci s bankou povinné vedle ČR v Bulharsku, Estonsku, Moldavsku a Lucembursku. Naopak jednotný zabezpečený elektronický komunikační kanál neexistuje v Německu, Řecku a Nizozemsku. Na Slovensku je povinný pro firmy.
"Identifikace a autentizace klienta směřuje stále více do online prostředí. U nás je autentizace klienta pro vstup do internetového bankovnictví velmi dobře řešena," uvedl poradce asociace pro platební styk a digitalizaci Tomáš Hládek. I samotná studie uvádí, že v oblasti kybernetické bezpečnosti patří Česká republika k těm velmi aktivním a požadavky Evropské unie plní s předstihem a patřičnou přípravou.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
