Tesla v současnosti vyrábí luxusní elektrický sedan Model S a luxusní crossover Model X. Příští rok chce na trh uvést cenově dostupnější vozidlo Model 3.
Druhou část svého hlavního plánu představil Musk na webu firmy ve středu večer. První část strategie pochází z roku 2006, kdy Tesla začínala a chystala svůj první vůz Tesla Roadster.
Ve svém aktualizovaném plánu Musk načrtl vizi komplexnější společnosti bez emisí uhlíku, která vyrábí všechny druhy vozidel, včetně autobusů a nákladních aut nazývaných Tesla Semi, ale i kompaktní sportovně-užitkový vůz.
Jakmile budou mít auta plnou schopnost autonomního řízení, umožní Tesla majitelům, aby svá vozidla poskytli ke sdílení. To znamená, že když majitelé nebudou své auto zrovna potřebovat, může jim jejich vůz alespoň vydělávat peníze.
\"Ve městech, kde poptávka překračuje nabídku aut v osobním vlastnictví, bude Tesla provozovat vlastní flotilu a zajistí, že si budete vždy moci vzít naše auto ke svezení, ať už jste kdekoli,\" uvedl Musk. Takovou službou by Tesla konkurovala provozovatelům alternativních taxislužeb jako je například Uber nebo Lyft.
Kromě toho chce Tesla vytvořit \"solární střechy\" s integrovaným akumulátorem, což je nápad, který se objevoval i v první části Muskova plánu. Tesla už letos v červnu oznámila, že chce koupit výrobce solárních panelů SolarCity, kde má šéf Tesly rovněž své zájmy. Sloučená společnost by podle něj mohla nabízet elektromobily a bateriové a solární systémy naráz.
Musk prozatím nesdělil, jak hodlá nové projekty financovat. Tesla přitom stále potřebuje značné objemy peněz ke svému dalšímu rozvoji.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
