Za celý rok podnik očekává pokles hrubého zisku o 42 procent na 3,78 miliardy korun. Podle dřívějšího vyjádření vedení podniku je hlavním důvodem snížení zisku pokles cen dřeva na trhu. Podnik také již nepočítá s rozpuštěním rezerv v takové výši jako loni, kdy tak získal asi 730 milionů korun.
Tržby Lesů ČR za vlastní výrobky a služby za prvních pět měsíců letošního roku klesly na 4,42 miliardy korun z 5,72 miliardy korun ve stejném období loni. Těžba dřeva do konce letošního května klesla zhruba o desetinu na 3,085 milionu metrů krychlových dřeva.
Lesy ČR většinu prací v lesích i prodej dřeva zadávají soukromým firmám prostřednictvím každoročních pětiletých tendrů zhruba pro pětinu území. Největším obchodním partnerem Lesů ČR je společnost Uniles ze skupiny Agrofert ministra financí Andreje Babiše (ANO). Dalšími významnými partnery Lesů ČR jsou například firmy Progles, Stora Enso Wood Products Ždírec či Petra.
V červnu podnik vypsal pětileté lesnické tendry 2017+ s hodnotou lesnických prací na úrovni téměř 3,4 miliardy korun. Firmy mohou nabídky podávat do 8. září.
Lesy ČR loni vytvořily čistý zisk 5,4 miliardy korun po rekordních 6,8 miliardy korun v roce 2014. Mimořádně vysoký zisk roku 2014 byl výsledkem rozpuštění rezerv ve výši zhruba dvou miliard korun.
Letos Lesy ČR předpokládají, že by měly státu ze svých zisků a volných peněz odvést 5,6 miliardy korun. Loni odvod státu činil 8,22 miliardy korun. Peníze z vytvořených zisků podnik státu posílá od roku 2013.
Hospodaření Lesů ČR v letech 2011 až 2016: 2011 2012 2013 2014 2015 k 31. květnu 2016 2016 plán zisk po zdanění (mld. Kč) 4,225 4,408 3,99 6,818 5,395 --- --- zisk před zdaněním (mld. Kč) 5,275 5,478 4,957 7,963 6,494 2,18 3,777 tržby za vlastní výrobky a služby (mld. Kč) 11,8 11,6 11,5 12,1 11,8 4,415 10,6 těžba (mil. m3) 8,02 7,84 8,04 7,98 7,7 3,085 7,7
Zdroj: Lesy ČR



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
