\"Dopravní podnik se chce posunout do 21. století, ať už se týká ekologie, komfortu, bezpečnosti i ekonomiky provozu. Takže jsme v loňském roce významně obnovili třetinu vozového parku autobusů, významně jsme obnovovali elektrobusy a teď bychom chtěli takto obnovit i tramvajová vozidla,\" řekl Kadlučka.
Podnik požaduje, aby nové tramvaje byly nízkopodlažní a plně klimatizované. \"Zaměřujeme se na komfort pro cestující,\" vysvětlil ředitel. \"Zajímavostí této soutěže je, že z důvodu transparentnosti bude soutěžena elektronickou aukcí. Měli bychom tímto docílit nejvýhodnější ceny,\" uvedl.
Podnik chce na zakázku čerpat evropské dotace. Většina tramvají tak bude muset být dodána do konce roku 2018. Podle ředitele lze předpokládat, že první nové vozy by do ostravských ulic měly vyjet v průběhu příštího roku. Po soutěži na tramvaje se střední kapacitou podnik vypíše soutěž i na tramvaje s vysokou kapacitou.
DPO provozuje v Ostravě téměř sto linek. K letošnímu dubnu měl ve vozovém parku 290 autobusů, 262 tramvají a 63 trolejbusů. Z toho bylo 258 autobusů, 111 tramvají a 58 trolejbusů nízkopodlažních.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
