Společnost PSA těžila z růstu produktivity a z oživování poptávky na evropském automobilovém trhu. Její celkové tržby nicméně klesly o téměř procento na 27,8 miliardy eur.
Pololetní zisk výrazně překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 796 milionů eur. \"Je to velmi silný výsledek,\" uvedl analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti Evercore ISI. \"(Generální ředitel PSA Carlos) Tavares dělá pokroky v transformaci podniku,\" dodal. Cena akcií PSA po zveřejnění výsledků prudce stoupla.
Automobilka v pololetí dodala zákazníkům 1,54 milionu vozů, což představuje meziroční pokles o 0,2 procenta. Oživení poptávky v Evropě téměř zcela vykompenzovalo pokles prodeje v Číně, jižní Asii, Rusku, na Blízkém východě a v Africe.
PSA patří mezi podniky, na které měl v minulých letech největší dopad pokles poptávky po automobilech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu.
Předloni se automobilka dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. Akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur, v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
